Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ACCOUNTING EDUCATION ON YOUTUBE: THE CASE OF TURKEY

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 3, 695 - 711
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1754472

Öz

YouTube, as an integral part of modern society, significantly contributes to learning when used as a platform for gaining and sharing knowledge. It provides free, fast, and easy access to a wide range of content. In accounting education, YouTube can serve as a complementary tool to traditional learning methods, offering flexibility for users with varying educational backgrounds to access content at any time and pace. The aim of this study is to examine the distribution, density, and audience interest in key topics on YouTube channels providing accounting education in Türkiye. For this purpose, 1,111 videos uploaded by 21 Turkey-based accounting education channels were analyzed using the content analysis method. The findings indicate that both the number of subscribers and the number of videos influence view counts, although some channels attracted high engagement despite lower subscriber and video numbers. Among the topics, financial accounting dominates in terms of both content volume and views, while management accounting receives the least attention. The most popular financial accounting topics include the basic structure of accounting, Uniform Chart of Accounts question solutions, and liquid assets.

Kaynakça

  • Akın, O., & Onat, O. K. (2020). Sosyal Medya Kullanımının Bilgisayarlı Muhasebe Dersi Başarısı Üzerine Etkisi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 244-256.
  • Alanka, D. (2024). Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak İçerik Analizi: Teorik Bir Çerçeve. Kronotop İletişim Dergisi, 1(1), 65.
  • Apalı, A., Özaydın, D., & Atabay, M. (2024). Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Yeterlilik Sınavında Muhasebe Alan Derslerinin İçerik Analizi (2013-2022). Oğuzhan Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 78-90.
  • Arklan, Ü., & Kartal, N. Z. (2018). Y Kuşağının İçerik Tüketicisi Olarak Youtube Kullanımı: Kullanım Amaçları, Kullanım Düzeyleri ve Takip Edilen İçerikler Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 929-965.
  • Aslan- Çetin, F.,& Öztürk, S., & Akarsu, O. N. (2024). Sosyal Medyanın Muhasebe Eğitiminde Kullanımına İlişkin Bir Araştırma: Kafkas Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 493-509.
  • Banar, K.,& Zeytinoğlu, E. (2014). Sosyal Medyanın Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansı Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir Çalışma, 33. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s.153-172).T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:3097.
  • Bertiz, Y., & Baltacı, Ş. (2023). Eğitim Teknolojilerinde Web 2.0 Araçlarının Kullanımına Yönelik Yapılmış Çalışmaların Sistematik İncelemesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 13(2), 355.
  • Çalapkulu, C., &Şahin, M. O. (2022). Sosyal Medyanın Bireylerin Kişisel Gelişime Etkileri : Youtube Kanalı Barış Özcan İncelenmesi. Oltu Journal of Faculty of Humanities and Social Sciences, 3(2), 59.
  • Cihangir, H.H.,& Çoklar, A.N. (2021). Using YouTube as an Education Environment: Examining Follower Views. International Technology and Education Journal, 5 (1), 50.
  • Çidem, İ., & Çiğdem, R. (2024). Social network use of accounting professionals in accessing professional knowledge in Türkiye: The case of Facebook. International Journal of Business and Economic Studies, 6(1), 59-68.
  • D’Aquila, J. M., & Wang, D., & Mattia, A. (2019). Are instructor-generated YouTube videos effective in accounting classes? A study of student performance, engagement, motivation, and perception. Journal of Accounting Education, 47, 63–74.
  • Dökmeci, R., & Gülveren, H. (2023). Lise Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri İle Sosyal Medyayı Eğitsel Kabullenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(2), 68-80.
  • Gül M., Demir Ö. & Demir, Ö.,& Narlıkaya Z. (2023). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitsel Amaçlı Sosyal Ağ Kullanım Öz-Yeterlik Algılarının Araştırılması. Fiscaoeconomia, 7(2), 1736-1757.
  • Güney, A. (2020). Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. Muhasebe ve Finansman Dergisi,(88), 23-38.
  • Joa, C. Y., Abuljadail, M., & Ha, L. S. (2023). YouTube self directed learning in the US and Taiwan: An application of the Personal Responsibility Orientation model. Online Information Review, 47(6), 1134–1154.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53(1), 60-61.
  • Karaçorlu, A. T., & Bulut-Özek, M. (2024). Youtube’un Eğitim Amaçlı Kullanımı. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 10(2), 81-95.
  • Khan,T.,& Kend, M., & Robertson, S. (2016) Use of social media by university accounting students and its impact on learning outcomes. Accounting Education, 25:6,534-567.
  • Lazol, İ.(2021). Genel Muhasebe, Bursa :Ekin Kitabevi. Mawarni, R., & Sokarina, A. (2025). Social Interaction of Student Online Community in the Utilization of Financial Accounting Materials via YouTube, Formosa Journal of Science and Technology, 4 (2), 823-838.
  • Moghavvemi, S.& Sulaiman, A., & Jaafar, N. I., & Kasem, N. (2018). Social Media as a Complementary Learning Tool for Teaching and Learning: The Case of YouTube. The International Journal of Management Education,16, 38.
  • Mota, D. C., & Silva Jr., A. F. A. (2021). Financial education in Brazil on YouTube: A content analysis based on machine learning with topic models. SSRN Electronic Journal,1-14.
  • Özdemir, O.,& Akçakanat, Ö.,& Kılıçarslan; Ş. (2019). Muhasebe Eğitiminde Video Paylaşımlarının Kullanımı Üzerine Bir Araştırma, 6. Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi, (s.17-27). Niğde.
  • Seçme, M.M., & Coşkun, Y. (2024). 8.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Konularını Youtube Platformundan Öğrenme Nedenleri, SDU International Journal of Educational Studies, 11 (1),34-50.
  • Tosunoğlu, B., & Cengiz, S. (2020). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi: Lisans Müfredatının İncelenmesi ve Gelişmeler Kapsamında Değerlendirilmesi. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, 6(2), 195.
  • Ümit, E.C., & Çelik, N. (2024). Youtube Videolarının Eğitimi Destekleyici Rolü, Avrasya 11. International Conference on Social Sciences, s.67. https://www.avrasyakongresi.org/_files/ugd/797a84_3041857095094ccba9364cfd517603f8.pdf.( Erişim Tarihi:17.05.2025) Xie, Z., Chiu, D. K. W., & Ho, K. K. W. (2024). The role of social media as aids for accounting education and knowledge sharing: Learning effectiveness and knowledge management perspectives in mainland China. Journal of the Knowledge Economy, 15(1), 2628–2655.
  • Yaacob, Z.& Md Saad, N.H. (2020). Student’s Experience of Using YouTube in Learning Business Accounting, ASEAN Entrepreneurship Journal, 6 (2), 41-48.

YOUTUBE’DA MUHASEBE EĞİTİMİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 3, 695 - 711
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1754472

Öz

Günümüzde, modern toplumun ayrılmaz bir parçası haline gelen YouTube, bilgi edinme ve paylaşım amacıyla kullanıldığında öğrenme süreçlerine önemli katkılar sunmaktadır. Bu platform, kullanıcılara çok çeşitli içeriklere ücretsiz, hızlı ve kolay erişimi sağlamaktadır. Muhasebe eğitiminde YouTube’un tamamlayıcı bir araç olarak kullanılması, farklı eğitim ve bilgi seviyelerindeki kullanıcıların içerikleri istediği zaman ve sürede izlemesine olanak sağladığı için geleneksel öğrenme yöntemlerine göre daha etkili ve verimli olabilmektedir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı Türkiye’de YouTube'da muhasebe eğitimi veren kanallarda öne çıkan konuların dağılımını, sıklığını ve bu konulara olan ilgiyi belirlemektir. Bu kapsamda Türkiye merkezli muhasebe eğitimi içerikleri üreten 21 YouTube kanalı belirlenmiş ve bu kanallarda paylaşılan 1.111 video içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada kanalların abone sayısı ve muhasebe konuları ile ilgili paylaştıkları video sayılarının görüntülenme sayıları üzerinde etkili olduğu, ancak bazı kanalların düşük abone ve video sayısına rağmen paylaşımlarının yüksek ilgi gördüğü belirlenmiştir. Muhasebe eğitiminde, finansal muhasebe içerik ve görüntülenme sayısı açısından öne çıkarken, yönetim muhasebesi en az ilgi gören alan olarak belirlenmiştir. Finansal muhasebe alanında, en çok içerik üretilen ve en çok ilgi gören konular muhasebenin temel yapısı, Tek Düzen Hesap Planı konusunda soru çözümü ve hazır değerler olmuştur.

Etik Beyan

Bu çalışmada sosyal medya platformu YouTube’dan elde edilen ikincil veriler kullanıldığı için etik kurul izni gerekmemektedir.

Kaynakça

  • Akın, O., & Onat, O. K. (2020). Sosyal Medya Kullanımının Bilgisayarlı Muhasebe Dersi Başarısı Üzerine Etkisi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 244-256.
  • Alanka, D. (2024). Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak İçerik Analizi: Teorik Bir Çerçeve. Kronotop İletişim Dergisi, 1(1), 65.
  • Apalı, A., Özaydın, D., & Atabay, M. (2024). Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Yeterlilik Sınavında Muhasebe Alan Derslerinin İçerik Analizi (2013-2022). Oğuzhan Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 78-90.
  • Arklan, Ü., & Kartal, N. Z. (2018). Y Kuşağının İçerik Tüketicisi Olarak Youtube Kullanımı: Kullanım Amaçları, Kullanım Düzeyleri ve Takip Edilen İçerikler Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 929-965.
  • Aslan- Çetin, F.,& Öztürk, S., & Akarsu, O. N. (2024). Sosyal Medyanın Muhasebe Eğitiminde Kullanımına İlişkin Bir Araştırma: Kafkas Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 493-509.
  • Banar, K.,& Zeytinoğlu, E. (2014). Sosyal Medyanın Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansı Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir Çalışma, 33. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s.153-172).T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:3097.
  • Bertiz, Y., & Baltacı, Ş. (2023). Eğitim Teknolojilerinde Web 2.0 Araçlarının Kullanımına Yönelik Yapılmış Çalışmaların Sistematik İncelemesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 13(2), 355.
  • Çalapkulu, C., &Şahin, M. O. (2022). Sosyal Medyanın Bireylerin Kişisel Gelişime Etkileri : Youtube Kanalı Barış Özcan İncelenmesi. Oltu Journal of Faculty of Humanities and Social Sciences, 3(2), 59.
  • Cihangir, H.H.,& Çoklar, A.N. (2021). Using YouTube as an Education Environment: Examining Follower Views. International Technology and Education Journal, 5 (1), 50.
  • Çidem, İ., & Çiğdem, R. (2024). Social network use of accounting professionals in accessing professional knowledge in Türkiye: The case of Facebook. International Journal of Business and Economic Studies, 6(1), 59-68.
  • D’Aquila, J. M., & Wang, D., & Mattia, A. (2019). Are instructor-generated YouTube videos effective in accounting classes? A study of student performance, engagement, motivation, and perception. Journal of Accounting Education, 47, 63–74.
  • Dökmeci, R., & Gülveren, H. (2023). Lise Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri İle Sosyal Medyayı Eğitsel Kabullenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(2), 68-80.
  • Gül M., Demir Ö. & Demir, Ö.,& Narlıkaya Z. (2023). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitsel Amaçlı Sosyal Ağ Kullanım Öz-Yeterlik Algılarının Araştırılması. Fiscaoeconomia, 7(2), 1736-1757.
  • Güney, A. (2020). Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. Muhasebe ve Finansman Dergisi,(88), 23-38.
  • Joa, C. Y., Abuljadail, M., & Ha, L. S. (2023). YouTube self directed learning in the US and Taiwan: An application of the Personal Responsibility Orientation model. Online Information Review, 47(6), 1134–1154.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53(1), 60-61.
  • Karaçorlu, A. T., & Bulut-Özek, M. (2024). Youtube’un Eğitim Amaçlı Kullanımı. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 10(2), 81-95.
  • Khan,T.,& Kend, M., & Robertson, S. (2016) Use of social media by university accounting students and its impact on learning outcomes. Accounting Education, 25:6,534-567.
  • Lazol, İ.(2021). Genel Muhasebe, Bursa :Ekin Kitabevi. Mawarni, R., & Sokarina, A. (2025). Social Interaction of Student Online Community in the Utilization of Financial Accounting Materials via YouTube, Formosa Journal of Science and Technology, 4 (2), 823-838.
  • Moghavvemi, S.& Sulaiman, A., & Jaafar, N. I., & Kasem, N. (2018). Social Media as a Complementary Learning Tool for Teaching and Learning: The Case of YouTube. The International Journal of Management Education,16, 38.
  • Mota, D. C., & Silva Jr., A. F. A. (2021). Financial education in Brazil on YouTube: A content analysis based on machine learning with topic models. SSRN Electronic Journal,1-14.
  • Özdemir, O.,& Akçakanat, Ö.,& Kılıçarslan; Ş. (2019). Muhasebe Eğitiminde Video Paylaşımlarının Kullanımı Üzerine Bir Araştırma, 6. Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi, (s.17-27). Niğde.
  • Seçme, M.M., & Coşkun, Y. (2024). 8.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Konularını Youtube Platformundan Öğrenme Nedenleri, SDU International Journal of Educational Studies, 11 (1),34-50.
  • Tosunoğlu, B., & Cengiz, S. (2020). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi: Lisans Müfredatının İncelenmesi ve Gelişmeler Kapsamında Değerlendirilmesi. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, 6(2), 195.
  • Ümit, E.C., & Çelik, N. (2024). Youtube Videolarının Eğitimi Destekleyici Rolü, Avrasya 11. International Conference on Social Sciences, s.67. https://www.avrasyakongresi.org/_files/ugd/797a84_3041857095094ccba9364cfd517603f8.pdf.( Erişim Tarihi:17.05.2025) Xie, Z., Chiu, D. K. W., & Ho, K. K. W. (2024). The role of social media as aids for accounting education and knowledge sharing: Learning effectiveness and knowledge management perspectives in mainland China. Journal of the Knowledge Economy, 15(1), 2628–2655.
  • Yaacob, Z.& Md Saad, N.H. (2020). Student’s Experience of Using YouTube in Learning Business Accounting, ASEAN Entrepreneurship Journal, 6 (2), 41-48.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bankacılık ve Sigortacılık (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Eskin 0000-0003-2306-7315

Erken Görünüm Tarihi 3 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2025
Kabul Tarihi 3 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eskin, İ. (2025). YOUTUBE’DA MUHASEBE EĞİTİMİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 695-711. https://doi.org/10.47525/ulasbid.1754472

19792  21391 18309     

Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License