YouTube, as an integral part of modern society, significantly contributes to learning when used as a platform for gaining and sharing knowledge. It provides free, fast, and easy access to a wide range of content. In accounting education, YouTube can serve as a complementary tool to traditional learning methods, offering flexibility for users with varying educational backgrounds to access content at any time and pace. The aim of this study is to examine the distribution, density, and audience interest in key topics on YouTube channels providing accounting education in Türkiye. For this purpose, 1,111 videos uploaded by 21 Turkey-based accounting education channels were analyzed using the content analysis method. The findings indicate that both the number of subscribers and the number of videos influence view counts, although some channels attracted high engagement despite lower subscriber and video numbers. Among the topics, financial accounting dominates in terms of both content volume and views, while management accounting receives the least attention. The most popular financial accounting topics include the basic structure of accounting, Uniform Chart of Accounts question solutions, and liquid assets.
Günümüzde, modern toplumun ayrılmaz bir parçası haline gelen YouTube, bilgi edinme ve paylaşım amacıyla kullanıldığında öğrenme süreçlerine önemli katkılar sunmaktadır. Bu platform, kullanıcılara çok çeşitli içeriklere ücretsiz, hızlı ve kolay erişimi sağlamaktadır. Muhasebe eğitiminde YouTube’un tamamlayıcı bir araç olarak kullanılması, farklı eğitim ve bilgi seviyelerindeki kullanıcıların içerikleri istediği zaman ve sürede izlemesine olanak sağladığı için geleneksel öğrenme yöntemlerine göre daha etkili ve verimli olabilmektedir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı Türkiye’de YouTube'da muhasebe eğitimi veren kanallarda öne çıkan konuların dağılımını, sıklığını ve bu konulara olan ilgiyi belirlemektir. Bu kapsamda Türkiye merkezli muhasebe eğitimi içerikleri üreten 21 YouTube kanalı belirlenmiş ve bu kanallarda paylaşılan 1.111 video içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada kanalların abone sayısı ve muhasebe konuları ile ilgili paylaştıkları video sayılarının görüntülenme sayıları üzerinde etkili olduğu, ancak bazı kanalların düşük abone ve video sayısına rağmen paylaşımlarının yüksek ilgi gördüğü belirlenmiştir. Muhasebe eğitiminde, finansal muhasebe içerik ve görüntülenme sayısı açısından öne çıkarken, yönetim muhasebesi en az ilgi gören alan olarak belirlenmiştir. Finansal muhasebe alanında, en çok içerik üretilen ve en çok ilgi gören konular muhasebenin temel yapısı, Tek Düzen Hesap Planı konusunda soru çözümü ve hazır değerler olmuştur.
Bu çalışmada sosyal medya platformu YouTube’dan elde edilen ikincil veriler kullanıldığı için etik kurul izni gerekmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bankacılık ve Sigortacılık (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License