Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YILDIZLI VE BUTİK OTELLERİN OLANAKLARININ VE MİSAFİR PUANLARININ ÇOCUK DOSTU ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2023, , 207 - 218, 30.03.2023
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1233188

Öz

Tüketicilerin satın alma kararlarında çocukların etkili olduğu düşünüldüğünde çocuklu ailelerin otel tercihleri araştırılması gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. İklim, doğa, tarih ve kültür açısından oldukça zengin ve çeşitli bir yapıya sahip olan Türkiye; otel işletmeleri açısından da aynı zenginliğe ve çeşitliliğe sahiptir. Genel olarak tatil köyü ve resort otel gibi yıldızlı oteller ile daha küçük ve özgün mimariye sahip butik oteller, çocuklu aileler için seçenekler sunuyor. Bu çalışmanın amacı, yıldızlı otellerin ve butik otellerin çocuklu ailelere sunduğu imkânlar ve misafirler tarafından yapılan değerlendirmeler açısından özelliklerini ortaya koymaktır. Çalışmada Etstur'da çocuklara yönelik tesisleri bulunan yıldızlı oteller ve butik oteller seçilmiş ve bu oteller çalışmanın amacına uygun olarak değerlendirilmiştir. Değerlendirmeler sonucunda ortaya çıkan bulgular teori ve uygulama açısından yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Akoğlan Kozak M. & Özkeroğlu Ö. (2020). Çocuk Gözüyle Turizm: Turizm Karikatürleri Üzerinden Bir Değerlendirme, Turizm Akademik Dergisi, 7 (2), 19-36.
  • Alagöz, S.B. (2009). Çocukerkil Aile Sisteminde Satın Alma Davranışı. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8(16), 317-338.
  • Alexandrova, E. (2015). Harmonization Of Family Holidays With Contemporar Requirements, Economics Alternatives, (1), 118-125.
  • Aslan, S., Tosun, N., ve Arslan Kurtuluş, S., (2019). Çocuk Dostu Oteller ile İlgili Şikâyetlere Yönelik Bir İçerik Analizi, İşletme Bilimi Dergisi, 7 (2): 451-475
  • Aylan, F. K., Topcugil, Ö.F. (2022). Çocuk Dostu Otellerin Çocuk Animasyonu Kapsamında İncelenmesi Antalya Örneği. The Journal of Academic Social Sciences
  • Certification of Tourism Facilities and Regulation on Qualifications, item 43 (2005) Acces Adress https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/3.5.20058948.pdf (date of access: October, 2023)
  • Çakıcı, A. C. ve İyitoğlu, V. (2011). Tatil kararlarında çocukların etkisine göre Antalya’ya gelen ailelerin pazar bölümlerine ayırılması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 08: 1-20.
  • Çakmak Sel, B. ve Mazman İtik, Ü. (2020). Bir Konaklama İşletmesinin “Çocuk Dostu Otel” Olarak Düzenlenmesinde Maliyet Analizi: Sivas İlinde Bir Otel Uygulaması, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 1986-2002
  • ETS Tur (2022). Access Address www.etstur.com (date of access, November, 2022).
  • İçöz, Ö. (2018). Turizmin Çocukları: Turizmin Arz ve Talep Taraflarındaki Çocuklar, Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 1, 33.
  • Gülerarslan, A. (2011). Tüketici Olarak Çocuk ve Ailenin Satın Alma Kararlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(4), 126-137.
  • Güven, Ö. Z., Beydilli, E. T., Ceylan, U. & Bütün, S. (2017). Çocuk Dostu Otel Kavramı Üzerine Bir Araştırma, 3. Turizm Şurası, 3, 631-641.
  • Hilbrecht, M., Shaw, S. M., Delamere, F. M. & Havitz, M. E. (2008). Experiences, perspectives, and meanings of family vacations for children. Leisure/Loisir, 32(2), 541-571.
  • Khoo-Lattimore, C. G. P. ve Ben, L. C. (2015). Kids on board: Exploring the choice process and vacation needs of Asian parents with young children in resort hotels. Journal of Hospitality Marketing & Management, 24(5): 511-531.
  • Lehto, X. Y., Choi, S., Lin, Y. C. ve Macdermid, S. M. (2009). Vacation and family functioning,. Annals of Tourism Research, 36(3): 459-479.
  • Onaran, B., Mazan, İ.. ve Sert, S.. (2014). Hizmet Pazarlamasında Demarketing (Pazarlamama) Stratejisi ve Ege Bölgesi Butik Otellerinde Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9th International Conference: New Perspectives in Tourism and Hospitality, s. 375-391
  • Öztürk İ., Atasoy F. ve Arıkan, V. (2018). Antalya’daki Çocuk Dostu Niteliğindeki Otellerin Çocuklu Ailelere Sunduğu Rekreasyon Faaliyetleri ve İmkânlarına Yönelik Bir Değerlendirme, Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, (2): 7-13.
  • Sel, B.Ç. & İtik, Ü. M. (2020). Bir Konaklama İşletmesinin “Çocuk Dostu Otel” Olarak Düzenlenmesinde Maliyet Analizi: Sivas İlinde Bir Otel Uygulaması, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1986-2002.
  • Srnec, T., Lončarić, D. ve Perišić Prodan, M. (2016). Family vacation decision making process: Evidence from croatia. Turizm ve Ağırlama Endüstrisi Konferansı 2016. Bildiri Kitabı. 432-445.
  • Swarbrooke, J. Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism, Butterworth- Heinemann, Oxford.
  • Sohrabi, B., Vanani, I. R., Tahmasebipur, K. ve Fazli, S. (2012). An exploratory analysis of hotel selection factors: A comprehensive survey of Tehran hotels. International Journal of Hospitality Management, 31(1): 96-106.
  • Tuna, M., Ozyurt, B., Kurt, A. (2019). Çocuk Dostu Oteller: Kavramsal Bir İnceleme. 63 - 76.
  • Yılmaz, A. (2007). Aile turizmine yönelik hizmet veren otel işletmelerinde hizmet kalitesi: Antalya bölgesinde Türk ve Alman turistlere yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

EVALUATION OF THE FACILITIES AND GUEST RATINGS OF STARRED AND BOUTIQUE HOTELS IN TERMS OF CHILD-FRIENDLY FEATURES

Yıl 2023, , 207 - 218, 30.03.2023
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1233188

Öz

Considering that children are influential in consumer purchasing decisions, hotel preferences of families with children, emerge as a subject that needs to be investigated. Turkey, which has a very rich and diverse structure in terms of climate, nature, history and culture; has the same richness and diversity in terms of hotel enterprises. In general, starred hotels as holiday villages and resort hotels built on larger areas and boutique hotels with smaller and unique architecture offer options for families with children. The aim of this study is to reveal the features of starred hotels and boutique hotels in terms of their facilities for families with children and the ratings made by the guests. In the study, starred hotels and boutique hotels in Etstur with facilities for children were selected and these hotels were evaluated in accordance with the purpose of the study. The findings that emerged as a result of the evaluations were interpreted in terms of theory and practice.

Kaynakça

  • Akoğlan Kozak M. & Özkeroğlu Ö. (2020). Çocuk Gözüyle Turizm: Turizm Karikatürleri Üzerinden Bir Değerlendirme, Turizm Akademik Dergisi, 7 (2), 19-36.
  • Alagöz, S.B. (2009). Çocukerkil Aile Sisteminde Satın Alma Davranışı. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8(16), 317-338.
  • Alexandrova, E. (2015). Harmonization Of Family Holidays With Contemporar Requirements, Economics Alternatives, (1), 118-125.
  • Aslan, S., Tosun, N., ve Arslan Kurtuluş, S., (2019). Çocuk Dostu Oteller ile İlgili Şikâyetlere Yönelik Bir İçerik Analizi, İşletme Bilimi Dergisi, 7 (2): 451-475
  • Aylan, F. K., Topcugil, Ö.F. (2022). Çocuk Dostu Otellerin Çocuk Animasyonu Kapsamında İncelenmesi Antalya Örneği. The Journal of Academic Social Sciences
  • Certification of Tourism Facilities and Regulation on Qualifications, item 43 (2005) Acces Adress https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/3.5.20058948.pdf (date of access: October, 2023)
  • Çakıcı, A. C. ve İyitoğlu, V. (2011). Tatil kararlarında çocukların etkisine göre Antalya’ya gelen ailelerin pazar bölümlerine ayırılması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 08: 1-20.
  • Çakmak Sel, B. ve Mazman İtik, Ü. (2020). Bir Konaklama İşletmesinin “Çocuk Dostu Otel” Olarak Düzenlenmesinde Maliyet Analizi: Sivas İlinde Bir Otel Uygulaması, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 1986-2002
  • ETS Tur (2022). Access Address www.etstur.com (date of access, November, 2022).
  • İçöz, Ö. (2018). Turizmin Çocukları: Turizmin Arz ve Talep Taraflarındaki Çocuklar, Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 1, 33.
  • Gülerarslan, A. (2011). Tüketici Olarak Çocuk ve Ailenin Satın Alma Kararlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(4), 126-137.
  • Güven, Ö. Z., Beydilli, E. T., Ceylan, U. & Bütün, S. (2017). Çocuk Dostu Otel Kavramı Üzerine Bir Araştırma, 3. Turizm Şurası, 3, 631-641.
  • Hilbrecht, M., Shaw, S. M., Delamere, F. M. & Havitz, M. E. (2008). Experiences, perspectives, and meanings of family vacations for children. Leisure/Loisir, 32(2), 541-571.
  • Khoo-Lattimore, C. G. P. ve Ben, L. C. (2015). Kids on board: Exploring the choice process and vacation needs of Asian parents with young children in resort hotels. Journal of Hospitality Marketing & Management, 24(5): 511-531.
  • Lehto, X. Y., Choi, S., Lin, Y. C. ve Macdermid, S. M. (2009). Vacation and family functioning,. Annals of Tourism Research, 36(3): 459-479.
  • Onaran, B., Mazan, İ.. ve Sert, S.. (2014). Hizmet Pazarlamasında Demarketing (Pazarlamama) Stratejisi ve Ege Bölgesi Butik Otellerinde Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9th International Conference: New Perspectives in Tourism and Hospitality, s. 375-391
  • Öztürk İ., Atasoy F. ve Arıkan, V. (2018). Antalya’daki Çocuk Dostu Niteliğindeki Otellerin Çocuklu Ailelere Sunduğu Rekreasyon Faaliyetleri ve İmkânlarına Yönelik Bir Değerlendirme, Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, (2): 7-13.
  • Sel, B.Ç. & İtik, Ü. M. (2020). Bir Konaklama İşletmesinin “Çocuk Dostu Otel” Olarak Düzenlenmesinde Maliyet Analizi: Sivas İlinde Bir Otel Uygulaması, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1986-2002.
  • Srnec, T., Lončarić, D. ve Perišić Prodan, M. (2016). Family vacation decision making process: Evidence from croatia. Turizm ve Ağırlama Endüstrisi Konferansı 2016. Bildiri Kitabı. 432-445.
  • Swarbrooke, J. Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism, Butterworth- Heinemann, Oxford.
  • Sohrabi, B., Vanani, I. R., Tahmasebipur, K. ve Fazli, S. (2012). An exploratory analysis of hotel selection factors: A comprehensive survey of Tehran hotels. International Journal of Hospitality Management, 31(1): 96-106.
  • Tuna, M., Ozyurt, B., Kurt, A. (2019). Çocuk Dostu Oteller: Kavramsal Bir İnceleme. 63 - 76.
  • Yılmaz, A. (2007). Aile turizmine yönelik hizmet veren otel işletmelerinde hizmet kalitesi: Antalya bölgesinde Türk ve Alman turistlere yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

İlknur Mazan 0000-0002-2321-0639

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Mazan, İ. (2023). EVALUATION OF THE FACILITIES AND GUEST RATINGS OF STARRED AND BOUTIQUE HOTELS IN TERMS OF CHILD-FRIENDLY FEATURES. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(C-iasoS 2022 Özel Sayısı), 207-218. https://doi.org/10.18092/ulikidince.1233188


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com