With the transformations of value measurements in the postmodern era, many goods and services purchased by today’s consumers, has gained social and emotional values. Accordingly, the business who direct towards the customers feelings and design memorable/ distinctive experiences taking places in his memory storage, could get the competitive advantage while getting differentiation process. The hedonistic motivation model, which separate the tourists buying behavior model from the consumer buying behavior model, the images and the emotions that composing the hedonistic reaction step affect the buying intentions. In this context, from the conditions of postmodernism the de-differentiation, perpetual present and hyper reality, leads the themed hotels being used in the area related to tourism marketing in the tourist buying behavior model. In this study, by establishing a relationship between the hedonistic motivation model and postmodernism characteristics, on the conceptual model the place of the themed hotels increasing the consumption capacities through simulation was evaluated.
Postmodern Holiday Experience Hedonic Tourism Motivation Model Themed Hotels
birçok ürün ve hizmet, tüketicilerin hayatlarında sosyal ve duygusal değerler kazanmaktadır. Bu doğrultuda müşterilerinin duygularına/hislerine yönelen ve kişiye özgü/unutulmaz deneyimler tasarlayan işletmeler, farklılaşmayı sağlarken rekabetçi avantaj da elde etmektedirler. Turistlerin satın alma modelini, tüketici satın alma modelinden ayrı tutan hazcı güdüleme modelinde hazcı tepki basamağını oluşturan hayaller ve duygular davranışsal niyetleri etkilemektedir. Bu bağlamda da, postmodernizim koşullarından ‘farklılaşmanın giderilmesi, an’ın sürekliliği ve üstgerçeklik’ koşulları turistik satın alma modeli içinde temalı otellerin turizm pazarlamasına bağlı alanlarda kullanılmasına yol açmaktadır. Bu çalışmada postmodernizm özellikleri ile hazcı güdüleme modeli ilişkisi kurularak benzetim yoluyla tüketim kapasitelerini artıran temalı otellerin model içindeki bağlaşık yeri kavramsal olarak değerlendirilmiştir
Postmodern Tatil Deneyimleri Hazcı Turizm Güdüleme Modeli Temalı Oteller
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 13 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com