At the present time which economic, social and cultural changes have existed, education not only develops essence of person but also provides development of country of the so-called person as human capital. In this study, it is aimed to investigate the positions of Turkey according to European member countries in terms of education and labor indicators and to determine the similarities and / or the differences. Multidimensional Scaling (MDS) had been applied to data obtained from Eurostat for 27 European member countries and Turkey in terms of seven education and labor variables
Education Indicators Labor Indicators Multidimensional Scaling Analysis Turkey EU Countries
Ekonomik, sosyal ve kültürel pek çok degisimin yasandıgı günümüzde, egitim sadece bireyin niteliklerini gelistirmekle kalmayıp, beseri sermaye olarak bireylerin bulundugu ülkenin de kalkınmasına olanak saglamaktadır. Bu çalısmada; Türkiye’nin egitim ve isgücü degiskenleri bakımından AB üyesi ülkelere göre konumunun incelenmesi ve aralarındaki benzerlik ve/veya farklılıkların ortaya konulması amaçlanmıstır. Eurostat veritabanından 27 AB üyesi ülke ile Türkiye için 7 egitim ve isgücü degiskenlerine iliskin elde edilen verilere Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi (ÇBÖA) uygulanmıstır. Analiz sonucunda ülkelerin iki boyutlu uzayda dört farklı grup olusturdukları görülmüstür. Egitim ve isgücü açısından Türkiye; İspanya, Portekiz, İtalya ve Yunanistan ile aynı grupta yer almıstır. Türkiye’nin en benzemez oldugu ülkeler Lüksemburg, Slovakya ve Kıbrıs; en benzer oldugu ülkeler ise Malta, Romanya, Portekiz ve İtalya’dır.
Eğitim istatistikleri İşgücü istatistikleri Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi Türkiye AB ülkeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 10 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com