Günümüz işletmelerinin ürün ve hizmet sundukları pazarlarda, gittikçe daha mobil hale gelen tüketicilerin
ihtiyaçlarını karĢılamak için, işletmelerin acilen bu hareketliliği ifade edebileceği ve detaylı analizlerle
etkin pazarlama kampanyaları başlatabileceği yeni araçlara ihtiyacı vardır. ĠĢte bu araç coğrafi pazarlamadır.
Coğrafi pazarlama birçok bilim dalının kesiĢim noktasında yer almaktadır. Günümüzde coğrafi
pazarlama yardımıyla işletmeler dağıtım, pazarlama, organizasyon ve lojistik kaynaklı mekânsal sorularına
coğrafi, iktisadi ve hatta psikolojik, tıbbi ve kriminal yaklaşımlar ışığında coğrafi, enformatik, istatistik
ve yöneylem metotları ile cevap bulmaktadır. Bu çalışma kapsamında ülkemiz işletmelerinde yeni uygulanmaya
baĢlanan bir Coğrafi Enformasyon Sistemi ve Karar Destek Sistemi olan Coğrafi Pazarlama tanıtılmaya
ve pazarlamadaki özellikle ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım karmalarında uygulama alanları
anlatılmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 7 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com