Büro yöneticilerinin mobil ve kablosuz iletişim araçları tercihinde, son yıllarda internet teknolojisi ile
birlikte gelen ve hızla gelişen e-işletmecilik faaliyetlerinin ve e-öğrenme ortamlarının etkili olduğu görülmektedir.
Çalışma, büro yöneticilerinin mobil ve kablosuz iletişim araçları tercihini etkileyen faktörleri
ve e-öğrenme ortamlarının etkisini incelemektedir. Bu kapsamda, araştırmanın temel amacı, büro yöneticilerinin
mobil ve kablosuz iletişim araçları tercihini etkileyen faktörleri belirlemek ve e-öğrenme ortamlarının
etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada, Ankara ilinde otomotiv sektöründe faaliyette bulunan
yetkili satıcı veya bayi konumundaki toplam 113 otomotiv işletmesinden basit tesadüfi örnekleme ile seçilen
88 işletmedeki büro yöneticileri örneklem grubuna alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
anket kullanılmıştır. Ankette toplam 16 soru yer almaktadır. Anketteki ilk 14 soruda katılımcıların demografik
özelliklerine ve mobil ve kablosuz iletişim araçlarına ilişkin ifadelere; son iki soruda ise, büro
yöneticilerinin mobil ve kablosuz iletişim aracı tercihini etkileyen faktörlere ve e-öğrenme ortamlarına
ilişkin ifadelere yer verilmiştir. Anket ile elde edilen verilerin analizinde ve çözümlemelerde; frekans,
yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve bağımsız örneklemler için t-testinden yararlanılmıştır. Elde
edilen verilerin analizinde ve tüm istatistiksel çözümlemelerde 0.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır.
AraĢtırma sonucunda, büro yöneticilerinin mobil ve kablosuz iletişim araçları tercihini etkileyen faktörler
ve e-öğrenme ortamlarının etkisine ilişkin önemli bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına dayalı
olarak otomotiv sektöründeki büro yöneticilerine bazı önerilerde de bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 2 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com