Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLK VE ORTA OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYLERİNİN ANALİZİ

Yıl 2017, Sayı: 18, 23 - 52, 01.01.2017
https://doi.org/10.18092/ulikidince.279889

Öz

Özet

Eğitimin ilk aşamasını oluşturan ilk ve orta öğretim seviyelerinde görev yapan öğretmenlerin görevlerini sevmeleri, yeni eğitime başlayacak olan öğrencilerin gelecekte başarı düzeyini yükseltecektir. Bu araştırma ilk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin iş tatminleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, Trabzon Ortahisar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilk ve ortaokullarda görev yapan 4.378 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma sonucunda iş tatmininde yaş ve mesleki deneyim belirleyici unsurlar olduğu ancak örgütsel bağlılıkta yaş ve mesleki deneyim etkili olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca terfi imkânı ve kurum politikalarının uygulanışından memnun olmadıklarını öğretmenler açıkça ifade etmektedirler. Öğretmenler ve okul yöneticileri arasında oluşacak olan bilgi paylaşımının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeyini arttıracağı belirlenmiştir.   

Yıl 2017, Sayı: 18, 23 - 52, 01.01.2017
https://doi.org/10.18092/ulikidince.279889

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Ali Sait Aydın Bu kişi benim

Kadri Cemil Akyüz

İbrahim Yıldırım Bu kişi benim

Şükür Köse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Aydın, A. S., Akyüz, K. C., Yıldırım, İ., Köse, Ş. (2017). İLK VE ORTA OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYLERİNİN ANALİZİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(18), 23-52. https://doi.org/10.18092/ulikidince.279889


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com