Günümüzün
yoğun rekabet ortamında, marka itibarının koruması işletmelerin gündemindeki en
önemli konulardan biridir. Özellikle kriz dönemlerinde bu konu daha fazla önem
kazanmaktadır. İşletmelerin kriz dönemlerinde geleneksel medyanın yanı sıra online
medyayı da etkin bir şekilde kullanmaları gerekmektedir çünkü internette paylaşılan bilgiler hızlı bir
şekilde geniş kitlelere ulaşabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, markaların yaşadığı krizlerin
online medyada nasıl yayıldığı, markaların bu krizleri nasıl yönettiği ve bu
durumun markaları nasıl etkilediğinin irdelenmesidir. Volkswagen emisyon vakasının Türkiye’deki
yansımalarının analiz edildiği çalışmada, krizle ilgili paylaşımların önemli
bir kısmının sosyal medyada yer aldığı, kurumun sadece Facebook sayfasında krizle
ilgili iki paylaşım yaptığı ancak diğer sayfalarda krize değinmediği ve sosyal
medyada krize yönelik en fazla paylaşımın Twitter’da yer aldığı görülmüştür. Kriz
yönetim süreci değerlendirildiğinde, kurumun krize hızlı bir şekilde tepki
vererek hatasını kabul ettiği, krizi denetim altına almak ve sosyal paydaşların
güvenini yeniden kazanmak için yönetimi değiştirme, araçları geri çağırma ve
düzeltici önlemler alma gibi önemli adımlar attığı görülmüştür. Yaşanan kriz
Türkiye’de binek otomobil pazarındaki satışların ve pazar payının düşmesine
neden olmuştur. ABD ve Avrupa’da da araç satışları düşüş göstermiştir. Çalışmada
krizin marka üzerindeki farklı etkilerine de değinilmiştir.
Online Medya Sosyal Medya Kriz Yönetimi Marka Yönetimi Vaka Analizi
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com