The
development of international trade has increased the amount of freight handled
in ports every passing day. For this reason, port operators are also improving
their operations in order to meet customer demands and increase their
productivity. In particular, the container loads at the ports which are countable
and the internationally standardised allow researchers to measure and improve
performance in port operations. In this study, the efficiency of container
operations of a port was measured by simulation. Two simulation models were
created in this study. The first simulation model reflects and model the
current system. In this model, handling performed on the quay includes loading
from quay crane to truck or unloading from truck to the quay. In the second
simulation model, the quay crane loads and unloads containers independently
from the truck. Thus, it is aimed to observe the waiting times of the quay
crane. When the simulation models are compared, it can be seen that the truck
waitings that are in the current system can be removed. As a result, it was revealed
that ship's waiting time on quay was halved.
Uluslararası
ticaretin gelişmesi limanlarda elleçlenen yük miktarını her geçen gün
arttırmaktadır. Bu nedenle liman işletmeleri de müşteri taleplerini
karşılayabilmek ve verimliliklerini arttırmak adına operasyonlarını
geliştirmektedir. Özellikle, limanlardaki konteyner yüklerin sayılabilir ve
büyüklüklerin uluslararası standarta sahip olması, liman operasyonlarında
performansı ölçmeye ve iyileştirmeye olanak tanımaktadır. Bu çalışmada bir
liman işletmesinin konteyner operasyonlarının verimliliği simülasyon yöntemiyle
ölçülmüştür. Bunun için iki simülasyon modeli oluşturulmuştur. Birinci simülasyon
modeli mevcut sistemi yansıtmaktadır. Rıhtımda gerçekleştirilen elleçleme
işlemi, rıhtım vincinin taşıyıcı araca yükleme ya da taşıyıcı araçtan boşaltma
yapmasını kapsamaktadır. İkinci simülasyon modelinde ise rıhtım vinci taşıyıcı
araçtan bağımsız olarak konteyner yüklemekte ve boşaltmaktadır. Böylelikle
rıhtım vinçlerinin taşıyıcı aracı bekleme sürelerini gözlemek hedeflenmiştir.
Simülasyon modelleri karşılaştırıldığında, mevcut sistemde var olan taşıyıcı
araçların limanın rıhtım operasyonları için yeterli olduğu, gemi beklemelerinin
sistem hatalarının ve eksikliklerinin giderilmesi ile ortadan kaldırılabileceği
görülmüştür. Sonuç olarak öngörülen iyileştirmeler ile performans arttırılırsa
geminin rıhtımda kaldığı sürenin yarı yarıya düşeceği ortaya konulmuştur.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 18. EYİ Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com