Bu araştırmada, girişimcilik faaliyetlerinde
mentorluk yönetiminin, öncelikle Türkiye’de ve sonrasında dünyada genel olarak
nasıl gerçekleştiği değerlendirilecektir. Mentorluk yönetiminin, yatırımın
gerçekleşmesi üzerine etkileri nitel yöntemlerle analiz edilip, ilgili yatırım
firmalarına ve melek yatırımcılara danışmanlık vermede çözümler sunulması
hedeflenmektedir. Küreselleşmenin yaygınlaştığı günümüzde ihracata dayalı
ekonomik kalkınma zorunlu hale gelmiştir. Burada özellikle ana itici güçler
olan girişimcilere çok iş düşmektedir. Yenilikçi iş fikirlerinin yatırıma geçme
sürecinde, hem tecrübe sahibi mentorlardan yeterli desteklerin alınıp hem de
süreçleri daha verimli yürütebilmek adına bazı destek unsurların devreye
girmesi gerekmektedir. Mentor ve melek yatırımcıların destekleri bu unsurlara
örnek olarak verilebilir. Artan sayıda mentorluk desteği ile yenilikçi
girişimciliğin ülkelerdeki ekonomik büyüme sorununa daha etkili çözümler
sunması ile milli gelire önemli bir katkı sağlaması beklenmektedir.
Araştırmamız epistemolojik bağlamda nitel araştırma yöntemlerinden derleme ve
içerik analizi deseniyle desteklenmiştir. Türkiye’de faaliyet gösteren yeni
nesil işletmelerin girişimcileri örneklemimizi oluşturmuştur. Analiz sürecinde
Nvivo 7 programı kullanılmış olup, ikincil veri olarak söylem, demeç ve
röportajlardan yararlanılmıştır.
Girişimcilik Yatırım Mentorluk Melek Yatırımcı Nitel Araştırma Yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 17. UİK Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com