In
this study the effect of market orientation on the firm performance is
investigated. Market orientation practices are related with determining and
applying the strategies that will meet the expectations and needs of customers
as soon as possible and these strategies being adopted by all employees in an
organization while performing daily activities. In this way, it is aimed to
determine the activities of organization for the purpose of meeting the demands
and needs of customers at hand faster than the opponents with the help of market
orientation strategies. In this context the effects of customer orientation,
competitor orientation, and interdepartmental coordination which are sub
dimensions of market orientation, on firm performance together with innovation
performance, financial performance, and non-financial performance as its sub
dimensions are analyzed. The study was conducted on participation banks
operating in Turkey. The data collected by questionnaires were analyzed with
the use of various analysis methods such as factor, reliability and regression
analysis. The results of the study suggested that there is a significant
positive effect of market orientation on the firm performance.
Market Orientation Firm Performance Participation Banks AMOS
Bu
çalışmada pazar odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkisi
incelenmiştir. Pazar odaklılık uygulamaları, işletmenin günlük faaliyetlerini
yerine getirirken müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını en kısa zamanda
karşılayacak stratejilerin tespit edilmesi, uygulanması ve belirlenen bu
stratejilerin işletmedeki tüm çalışanlar tarafından benimsenmesi ile ilgilidir.
Böylece, pazar odaklılık sayesinde eldeki müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını
rakiplerden daha hızlı bir şekilde karşılamaya yönelik işletme faaliyetlerinin
neler olabileceğinin tespit edilmesi hedeflenmektedir. Pazardaki müşterilerin
istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek kurumsal hamleler, işletme
performansının hem niteliksel hem de niceliksel olarak artmasına sebep
olacaktır. Bu kapsamda pazar odaklılığın alt boyutlarından olan müşteri
odaklılık, rakip odaklılık ve departmanlar arası koordinasyonun, işletme
performansı ile birlikte işletme performansının alt boyutları olarak ele alınan
yenilik performansı, finansal performans ve finansal olmayan performans
üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Araştırma, Türkiye’de faaliyet gösteren
katılım bankaları üzerinde yapılmıştır. Anket yoluyla toplanan veriler faktör,
güvenilirlik ve regresyon gibi çeşitli analizlere tabi tutulmuştur. Araştırma
sonucunda, pazar odaklılığın işletme performansı üzerinde pozitif yönlü ve
anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 22 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com