Gün geçtikçe türlü online işlerle vakit
geçiren bireylerin sayısı artmaktadır.Birçok ürün ve hizmete ilişkin internet
üzerinden satın alım kararının verilmesi günümüzün önemli tüketim tarzları
arasında yer almaktadır. Bundan dolayı, pazarlama biliminin en önemli araştırma konuları arasında online
tüketici davranışı da yer almıştır.Ancak online ortamın kendine has bazı
özellikler taşıması, tüketicinin bu ortamda karar verme tarzına da yeni bakış
açıları kazandırmıştır. Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin gelişime açıklık
kişilik özelliği göz önünde bulundurarak, online alışveriş ortamında karar
verme tarzları arasındaki ilişkiye yönelik uygulamalı bir araştırma
gerçekleştirilmiştir. Kilis ilinde yaşayan 330 kişi araştırmanın örneklemini
oluşturmuş olup veri toplama aracı olarak anketten faydalanılmıştır.Analiz
kapsamında değişkenler arasında belirli kolerasyon ve regresyon analizleri
yapılmış olup elde edilen sonuçlara göre
tüketicilerin online karar verme tarzlarının her boyutunda gelişime açıklık
ölçeğinin yeniliklere açıklık boyutuyla ilişki olduğu ve buradan yola çıkarak
yeniliğe açık kişilerin online karar verme tarzları arasında pozitif ve anlamlı
bir ilişki olduğu söylenebilir. Bunun yanında kültürel gelişime açık
tüketicilerin sadece web sitesi içeriği ve ara yüze duyarlılık boyutları
ile arasında pozitif ve anlamlı ilişki
olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 26 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com