Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SHOPPING ORIENTATION OF Y GENERATION

Yıl 2020, Sayı: 27, 91 - 104, 08.04.2020
https://doi.org/10.18092/ulikidince.573709

Öz


In life today, Y generation constitutes the largest
population group which is actively involved in consumption and production
process. Therefore, it draws the attention of both implementers and science
world. This study was conducted in order to reveal shopping orientation of Y
generation without focusing on any sector or product group. In addition, it was
aimed to present if there are any differences of the factors affecting the
shopping orientation of Y generation in terms of socio-demographic variables. In
this context, 300 people were reached in Adana province of Turkey. In addition
to descriptive statistics, factor analysis was also performed. As a result of
the factor analysis, 6 factors explaining 72.96% of the variance were obtained
(Recreational Shopping Tendency, Decision Complexity, Brand Loyalty,
Self-Confidence in Shopping and Price Awareness, Shopping Antipathy and Popular
Culture). According to the results of the study, it was seen that women have
popular consumption, recreational and self-confident shopping tendency compared
to men. According to income level, differences in brand loyalty and popular
consumption were seen. When education level was taken into consideration, it is
seen that Y generation consumers who got university and above education level
are shopping within the framework of the recreational and popular culture
trend.


Proje Numarası

17113009

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı İle Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Akdemir, A., & Konakay, G. (2014). Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi Ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2).
  • Akten, M. (2016). Y Ve Z Kuşaklarının Turizm Algıları ve Konaklama İşletmelerinden Beklentileri, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi
  • Altundağ N., (2012), “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, S. 1, ss. 203-212
  • Alwin, D.F., (2002) “Generations X, Y And Z: Are They Changing America”, American Sociological Association, Contexts, 42(1), ss. 42-51.
  • Aydın, Gülşen, Çetin ve Başol, Oğuz, (2014). X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme var mı? Electronic Journal of Vocational Colleges-December.1-15. Aydın, Kenan (2010), Perakede Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Ayhün, S. E. (2013). Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 93-112.
  • Aziz, N. N. A., & Wahid, N. A. (2018). Factors Influencing Online Purchase İntention Among University Students. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(7), 702-717
  • Bakewell, C., & Mitchell, V-W. (2006). Male Versus Female Consumer Decision Making Styles. Journal of Business Research. 59 (12), 1297-1900. http://dx.doi:10.1016/ j.jbusres.2006.09.008
  • Bilgihan, A. (2016). Gen Y Customer Loyalty In Online Shopping: An integrated Model Of Trust, User Experience and Branding. Computers in Human Behavior, 61, 103-113.
  • Brosdahl, D. J. C., & Carpenter, J. M. (2011). Shopping Orientations of US Males: A Generational Cohort Comparison. Journal of Retailing and Consumer Services, 18 (6), 548-554. http://dx.doi:10.1016/j.jretconser.2011.07.005
  • Chuah, S. H. W., Marimuthu, M., Kandampully, J., & Bilgihan, A. (2017). What Drives Gen Y Loyalty? Understanding the Mediated Moderating Roles of Switching Costs and Alternative Attractiveness in The Value-Satisfaction-Loyalty Chain. journal of Retailing and Consumer Services, 36, 124-136.
  • Coşkun, Zeki (2004) “Oha Olan Y Kuşağı”, Radikal
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E., & Atan, Ö. (2015). Kuşakların Yönetim Politikası Beklentilerinin Araştırılması, İşletme Araştırmaları Dergisi, 7/1 186-204
  • Dhanapal, S., Vashu. D., & Subramaniam, T. (2015). “Perceptions on the Challenges of Online Purchasing: a Study from “Baby Boomers”, Generation “X” and Generation “Y” Point of Views”. Contaduría y Administracion, 60(1), 107-132.
  • Dursun, M. T., ve Eriş, E. D. (2013) Konaklama İşletmelerinde Kuşaklar Bağlamında İşveren Marka Algısı İle Çalışma Yaşam Kalitesi İlişkisi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 8(1), 160-179
  • Duvendack, C. M. (2010). Correlation of Work-Life Balance Decisions of Different Generations of Physicians. (Unpublished PhD. Thesis). USA: Capella University.
  • Yaşa, E, & Bozyiğit, S. (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu Ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-46.
  • Ekşili, N., & Antalyalı, Ö. L. Türkiye’de Y Kuşağı Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Okul Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. Humanities Sciences, 12(3), 90-111.
  • Fox, S., & Madden, M. (2006). Generations Online (Demographic Report). Pew Internet\& American Life Project.
  • Giancola, F. (2006). The Generation Gap: More Myth Than Reality?. Human Resource Planning, 29(4), 32-37.
  • Gürbüz, S. (2015). “Kuşak Farklılıkları: Mit mi, Gerçek mi?”. İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 39-57.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L., & Black, W. C. (1992). Multivariate Data Analysis Macmillan. New York, 47-82.
  • Howe, N., & Strauss, W. (1992). Generations: The history of America's future, 1584 to 2069. Harper Collins.
  • Iris Vilnai-Yavetz, Shaked Gilboa (2010) The Effect of Servicescape Cleanliness on Customer Reactions. Services Marketing Quarterly 31:2, 213-234.
  • Jang, Y. J., Kim, W. G., & Bonn, M. A. (2011). Generation Y Consumers’ Selection Attributes and Behavioral Intentions Concerning Green Restaurants. International Journal of Hospitality Management, 30(4), 803-811.
  • Karabekir M., Nur M., Şencan M.,, Tozlu E,(2016), Y Kuşağının Girişimcilik Algısının Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma, International Journal Of Academic Values Studies, (4), 59-67.
  • Karahisar, T. (2013). Dijital Nesil, Dijital İletişim ve Dijitalleşen (!) Türkçe, AJIT‐e: Online Academic Journal of Information Technology, (4)12,
  • Kuyucu, M.(2014), Y Kuşağı ve Teknoloji: Y Kuşağının İletişim Teknolojilerini Kullanım Alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872
  • Macky, K., Gardner, D. & Forsyth, S. (2008). Generational Differences At Work: Introduction and Overview, Journal of Managerial Psychology, 23(8), 857–861.Malhotra, N. K., & Birks, D. F. (2000). Marketing Research: An Applied Approach, Prentice Hall, European Edition, p.351; aktaran: Gecegz A.E 2010. Pazarlama Araştırmaları, Beta Basım A.Ş., p223
  • Martin, C.A., & Turley L.W. (2004). Malls and Consumption Motivation: An Exploratory Examination Of Older Generation Y Consumers. International Journal of Retail & Distribution Management, 32 (10), 464–75.
  • Mary Elizabeth Burke, “Generational Differences Report”, Society for Human Resource Management, 2005, pp. 1-29.
  • Muller, C. (2017). Perceptions of Alcohol-Consumption Motives Amongst Generation Y Students (Doctoral Dissertation, North-West University (South Africa), Vaal Triangle Campus).
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS destekli) Uygulamalar. Seçkin Yayıncılık.
  • Parsa, H. G., & Cobanoglu, C. (2011). Building a model of commitment for Generation Y: An empirical study on e-travel retailers. Tourism Management, 32(4), 833-843.
  • Okan, E., & Yalman, N. (2013). Türkiye’de Tartışmalı Reklamlar: Kuşaklar Arası Karşılaştırma. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(2), 135-152.
  • Onurlubaş, E., & Öztürk, D. (2018) Sosyal Medya Uygulamalarının Y Kuşağı Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi: Instagram Örneği1. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), 12-12.
  • Onurlubaş, Ö. Ü. E., & Öztürk, Ö. Ü. D. (2018). Y Kuşağındaki Kişilerin Marka Logo’larıyla İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi: Spor Ayakkabı Örneği, Kesit Akademi Dergisi, Yıl: 4, Sayı:17, Aralık 2018, s. 85-108.
  • Pekala, N. (2001). Conquering the generational divide. Journal of Property Management, 66(6), 30-37.
  • Reeves T.C., & Oh E., (2008). Generational differences, in handbook of research on educational communications and technology, p. 296, Third Edition Selected South African Students”, The Business Review Cambridge, 5, 314–318
  • Sekam., (2014). Türkiye Gençlik Raporu: Gençliğin Özellikleri, Sorunları, Kimlikleri ve Beklentileri. İstanbul.
  • Smola, K. W. & Sutton, C. D. (2002). Generational Differences: Revisiting Generational Work Values For The New Millennium, Journal of Organizational Behavior, 23, 363–382.
  • Suzanne M Crampton-John W Hodge, “Generations in the Workplace: Understanding Age Diversity”, The Business Review Cambridge, Vol: 9, Issue: 1, 2007, pp. 16-23.
  • Toruntay, H.(2011), Takım Rolleri Calısması: X ve Y Kusağı Uzerinde Karsılastırmalı Bir Arastırma İstanbul Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu İsletme Anabilim Dalı İnsan Kaynakları Yonetimi Bilim Dalı Yuksek Lisans Tezi
  • Tufur, M., (2011). Türkiye‟nin Y Kuşağı. İstanbul: Contento. http://www.conento.com.tr/uploads/Conentodan_Trkiyenin_Y_Kua_Aratrma_Raporu.pdf.
  • Unurlu, Ç. (2016). Alışveriş Yöneliminin Alışveriş Memnuniyeti Üzerine Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2).
  • Washburn, E. T. R. (2000). The Five Generations. Physician Executive, 26(1), s.54.
  • Yelkıkalan, N., Altın E. (2010) Farklı kuşakların Yönetimi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), ss. 13-17.
  • Yüksekbilgili Z. (2015), Türkiye’de Y Kuşağının Yaş Aralığı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:14 Sayı:53 (259-267)
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). “Türk Tipi Y Kuşağı”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 342-353.
  • Zemke, R., Raines C., Filipczak B., (2000) Generations at Work: Managing the Clash of Veterans, Boomers, Xers, Nexters in Your Workplace, Publisher: AMACOM Books
  • http://www.atkearney.co.uk
  • http://www.generationy.com
  • https://www.endeksa.com/tr/analiz/adana/demografi#yas

SHOPPING ORIENTATION OF Y GENERATION

Yıl 2020, Sayı: 27, 91 - 104, 08.04.2020
https://doi.org/10.18092/ulikidince.573709

Öz

Y kuşağı günümüzde hayatın içerisinde; tüketim ve üretim sürecinde aktif
olarak yer alan en büyük kitleyi oluşturmaktadır. Bu nedenle de hem
uygulamacılar hem de bilim dünyasının dikkatini çekmektedir. Bu çalışma da Y
kuşağının alışveriş yönelimini, herhangi bir sektör veya ürün grubuna
odaklanmadan, ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca Y kuşağının alışveriş
yönelimine etki eden faktörlerin kuşak içerisinde sosyo-demografik değişkenler
açısından farklılıkları olup olmadığını da ortaya koyabilmeyi hedeflemiştir. Bu
kapsamda Türkiye’nin Adana ilinde 300 kişiye ulaşılmıştır. Çalışmada
tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra faktör analizi de gerçekleştirilmiştir.
Faktör a
nalizi sonucu varyansın %72,96’sını açıklayan 6 faktör elde edilmiştir(Rekreasyonel
Alışveriş Yapma Eğilimi, Karar Karmaşası, Marka Sadakati, Alışverişte Özgüven
ve Fiyat Bilinci, Alışveriş Antipatisi ve Popüler Kültür)
. Çalışmanın sonuçlarına
göre kadınlar erkeklere kıyasla popüler tüketim, rekreasyonel ve özgüvenli
alışveriş eğiliminde olduğu görülmüştür. Gelir seviyesine göre marka
sadakatinde ve popüler tüketimde farklılıklar elde edilmiştir. Eğitim düzeyi
dikkate alındığında ise lisans ve üzeri eğitime sahip olan Y kuşağı
tüketicileri rekreasyonel ve popüler kültür eğilimi çerçevesinde alışveriş
yaptıkları görülmüştür

Destekleyen Kurum

Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi

Proje Numarası

17113009

Teşekkür

Bu çalışma Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri birimi tarafından desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı İle Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Akdemir, A., & Konakay, G. (2014). Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi Ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2).
  • Akten, M. (2016). Y Ve Z Kuşaklarının Turizm Algıları ve Konaklama İşletmelerinden Beklentileri, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi
  • Altundağ N., (2012), “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, S. 1, ss. 203-212
  • Alwin, D.F., (2002) “Generations X, Y And Z: Are They Changing America”, American Sociological Association, Contexts, 42(1), ss. 42-51.
  • Aydın, Gülşen, Çetin ve Başol, Oğuz, (2014). X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme var mı? Electronic Journal of Vocational Colleges-December.1-15. Aydın, Kenan (2010), Perakede Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Ayhün, S. E. (2013). Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 93-112.
  • Aziz, N. N. A., & Wahid, N. A. (2018). Factors Influencing Online Purchase İntention Among University Students. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(7), 702-717
  • Bakewell, C., & Mitchell, V-W. (2006). Male Versus Female Consumer Decision Making Styles. Journal of Business Research. 59 (12), 1297-1900. http://dx.doi:10.1016/ j.jbusres.2006.09.008
  • Bilgihan, A. (2016). Gen Y Customer Loyalty In Online Shopping: An integrated Model Of Trust, User Experience and Branding. Computers in Human Behavior, 61, 103-113.
  • Brosdahl, D. J. C., & Carpenter, J. M. (2011). Shopping Orientations of US Males: A Generational Cohort Comparison. Journal of Retailing and Consumer Services, 18 (6), 548-554. http://dx.doi:10.1016/j.jretconser.2011.07.005
  • Chuah, S. H. W., Marimuthu, M., Kandampully, J., & Bilgihan, A. (2017). What Drives Gen Y Loyalty? Understanding the Mediated Moderating Roles of Switching Costs and Alternative Attractiveness in The Value-Satisfaction-Loyalty Chain. journal of Retailing and Consumer Services, 36, 124-136.
  • Coşkun, Zeki (2004) “Oha Olan Y Kuşağı”, Radikal
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E., & Atan, Ö. (2015). Kuşakların Yönetim Politikası Beklentilerinin Araştırılması, İşletme Araştırmaları Dergisi, 7/1 186-204
  • Dhanapal, S., Vashu. D., & Subramaniam, T. (2015). “Perceptions on the Challenges of Online Purchasing: a Study from “Baby Boomers”, Generation “X” and Generation “Y” Point of Views”. Contaduría y Administracion, 60(1), 107-132.
  • Dursun, M. T., ve Eriş, E. D. (2013) Konaklama İşletmelerinde Kuşaklar Bağlamında İşveren Marka Algısı İle Çalışma Yaşam Kalitesi İlişkisi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 8(1), 160-179
  • Duvendack, C. M. (2010). Correlation of Work-Life Balance Decisions of Different Generations of Physicians. (Unpublished PhD. Thesis). USA: Capella University.
  • Yaşa, E, & Bozyiğit, S. (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu Ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-46.
  • Ekşili, N., & Antalyalı, Ö. L. Türkiye’de Y Kuşağı Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Okul Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. Humanities Sciences, 12(3), 90-111.
  • Fox, S., & Madden, M. (2006). Generations Online (Demographic Report). Pew Internet\& American Life Project.
  • Giancola, F. (2006). The Generation Gap: More Myth Than Reality?. Human Resource Planning, 29(4), 32-37.
  • Gürbüz, S. (2015). “Kuşak Farklılıkları: Mit mi, Gerçek mi?”. İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 39-57.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L., & Black, W. C. (1992). Multivariate Data Analysis Macmillan. New York, 47-82.
  • Howe, N., & Strauss, W. (1992). Generations: The history of America's future, 1584 to 2069. Harper Collins.
  • Iris Vilnai-Yavetz, Shaked Gilboa (2010) The Effect of Servicescape Cleanliness on Customer Reactions. Services Marketing Quarterly 31:2, 213-234.
  • Jang, Y. J., Kim, W. G., & Bonn, M. A. (2011). Generation Y Consumers’ Selection Attributes and Behavioral Intentions Concerning Green Restaurants. International Journal of Hospitality Management, 30(4), 803-811.
  • Karabekir M., Nur M., Şencan M.,, Tozlu E,(2016), Y Kuşağının Girişimcilik Algısının Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma, International Journal Of Academic Values Studies, (4), 59-67.
  • Karahisar, T. (2013). Dijital Nesil, Dijital İletişim ve Dijitalleşen (!) Türkçe, AJIT‐e: Online Academic Journal of Information Technology, (4)12,
  • Kuyucu, M.(2014), Y Kuşağı ve Teknoloji: Y Kuşağının İletişim Teknolojilerini Kullanım Alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872
  • Macky, K., Gardner, D. & Forsyth, S. (2008). Generational Differences At Work: Introduction and Overview, Journal of Managerial Psychology, 23(8), 857–861.Malhotra, N. K., & Birks, D. F. (2000). Marketing Research: An Applied Approach, Prentice Hall, European Edition, p.351; aktaran: Gecegz A.E 2010. Pazarlama Araştırmaları, Beta Basım A.Ş., p223
  • Martin, C.A., & Turley L.W. (2004). Malls and Consumption Motivation: An Exploratory Examination Of Older Generation Y Consumers. International Journal of Retail & Distribution Management, 32 (10), 464–75.
  • Mary Elizabeth Burke, “Generational Differences Report”, Society for Human Resource Management, 2005, pp. 1-29.
  • Muller, C. (2017). Perceptions of Alcohol-Consumption Motives Amongst Generation Y Students (Doctoral Dissertation, North-West University (South Africa), Vaal Triangle Campus).
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS destekli) Uygulamalar. Seçkin Yayıncılık.
  • Parsa, H. G., & Cobanoglu, C. (2011). Building a model of commitment for Generation Y: An empirical study on e-travel retailers. Tourism Management, 32(4), 833-843.
  • Okan, E., & Yalman, N. (2013). Türkiye’de Tartışmalı Reklamlar: Kuşaklar Arası Karşılaştırma. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(2), 135-152.
  • Onurlubaş, E., & Öztürk, D. (2018) Sosyal Medya Uygulamalarının Y Kuşağı Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi: Instagram Örneği1. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), 12-12.
  • Onurlubaş, Ö. Ü. E., & Öztürk, Ö. Ü. D. (2018). Y Kuşağındaki Kişilerin Marka Logo’larıyla İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi: Spor Ayakkabı Örneği, Kesit Akademi Dergisi, Yıl: 4, Sayı:17, Aralık 2018, s. 85-108.
  • Pekala, N. (2001). Conquering the generational divide. Journal of Property Management, 66(6), 30-37.
  • Reeves T.C., & Oh E., (2008). Generational differences, in handbook of research on educational communications and technology, p. 296, Third Edition Selected South African Students”, The Business Review Cambridge, 5, 314–318
  • Sekam., (2014). Türkiye Gençlik Raporu: Gençliğin Özellikleri, Sorunları, Kimlikleri ve Beklentileri. İstanbul.
  • Smola, K. W. & Sutton, C. D. (2002). Generational Differences: Revisiting Generational Work Values For The New Millennium, Journal of Organizational Behavior, 23, 363–382.
  • Suzanne M Crampton-John W Hodge, “Generations in the Workplace: Understanding Age Diversity”, The Business Review Cambridge, Vol: 9, Issue: 1, 2007, pp. 16-23.
  • Toruntay, H.(2011), Takım Rolleri Calısması: X ve Y Kusağı Uzerinde Karsılastırmalı Bir Arastırma İstanbul Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu İsletme Anabilim Dalı İnsan Kaynakları Yonetimi Bilim Dalı Yuksek Lisans Tezi
  • Tufur, M., (2011). Türkiye‟nin Y Kuşağı. İstanbul: Contento. http://www.conento.com.tr/uploads/Conentodan_Trkiyenin_Y_Kua_Aratrma_Raporu.pdf.
  • Unurlu, Ç. (2016). Alışveriş Yöneliminin Alışveriş Memnuniyeti Üzerine Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2).
  • Washburn, E. T. R. (2000). The Five Generations. Physician Executive, 26(1), s.54.
  • Yelkıkalan, N., Altın E. (2010) Farklı kuşakların Yönetimi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), ss. 13-17.
  • Yüksekbilgili Z. (2015), Türkiye’de Y Kuşağının Yaş Aralığı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:14 Sayı:53 (259-267)
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). “Türk Tipi Y Kuşağı”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 342-353.
  • Zemke, R., Raines C., Filipczak B., (2000) Generations at Work: Managing the Clash of Veterans, Boomers, Xers, Nexters in Your Workplace, Publisher: AMACOM Books
  • http://www.atkearney.co.uk
  • http://www.generationy.com
  • https://www.endeksa.com/tr/analiz/adana/demografi#yas
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Celile Özçiçek Dölekoğlu 0000-0003-4421-2956

Onur Çelik 0000-0002-8552-1133

Proje Numarası 17113009
Yayımlanma Tarihi 8 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Özçiçek Dölekoğlu, C., & Çelik, O. (2020). SHOPPING ORIENTATION OF Y GENERATION. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(27), 91-104. https://doi.org/10.18092/ulikidince.573709

Cited By


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com