Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Online Coupons and Ease of One Click Payment Process Convenience on Online Impulse Buying

Yıl 2021, Sayı: 33, 19 - 36, 31.10.2021
https://doi.org/10.18092/ulikidince.880239

Öz

Kaynakça

  • Altıngül, M. (2015). Özel Alışveriş Sitelerine Yönelik Algılanan Hizmet Kalitesinin Bilişsel Çelişki, İçtepisel Satın Alma ve Yeniden Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2014). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. Beta.
  • Aslan Çetin, F. (2020). Satış Geliştirme Aracı Olarak İnsertler Ve Tüketicilerin Satın Alma Davranışına Etkisi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (45), 85-111.
  • Arslan, B. (2018). Demografik Faktörler Bağlamında Anlık Satın Alma Davranışındaki Farklılıklar. Econharran, 2(2), 57-75.
  • Ayyıldız, H. ve Akyüz, A. (2008). Satış Noktası Tutundurma Araçlarının Tüketicilerin Kolayda Mal Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 110-134.
  • Baron, R. M. ve Kenny, D. A. (1986). The Moderator–Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations. Journal of Personality and Social Psychology, 51(6), 1173.
  • Beatty, S. E. ve Ferrell, M. E. (1998). Impulse Buying: Modeling Its Precursors. Journal of Retailing, 74(2), 169-191.
  • Bellenger, D. N. (1980). Profiling The Recreational Shopper. Journal of Retailing, 56(3), 77-92.
  • Berry, L. L., Seiders, K. ve Grewal, D. (2002). Understanding Service Convenience. Journal Of Marketing, 66(3), 1-17.
  • Bulut, Y. (2007). Tüketicilerin Satış Geliştirme Faaliyetlerine İlişkin Tutum ve Yarar Algılamaları (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Childers, T. L., Carr, C. L., Peck, J. ve Carson, S. (2001). Hedonic and Utilitarian Motivations for Online Retail Shopping Behavior. Journal Of Retailing, 77, 527.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Doll, W., W. Xia ve G. Torkzadeh (1994). A Confirmatory Factor Analysis of The End-User Computing Satisfaction Instrument. MIS Quarterly, 18(4), 453-461.
  • Farah, M. F. ve Ramadan, Z. B. (2017). Disruptions Versus More Disruptions: How The Amazon Dash Button is Altering Consumer Buying Patterns. Journal of Retailing and Consumer Services 39, 54-61.
  • Fornell, C. ve Larcker, D. F. (1981). Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50.
  • Gilbert, D. C. ve Jackaria, N. (2002). The Efficacy of Sales Promotions in UK Supermarkets: A Consumer View. International Journal of Retail & Distribution Management, 30(6), 315-322.
  • Green, C. L. (1996). Ethnic Response to Couponing: A Motivational Perspective. Journal of Consumer Marketing, 13(2), 14-25.
  • Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. ve Sarstedt, M. (2016). A Primer On Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). Los Angeles: SAGE Publications, Incorporated.
  • Harmon, S. K. ve Hill, C. J. (2003). Gender and Coupon Use. Journal of Product & Brand Management, 12(3), 166-179.
  • İdeasoft (2018). Kupon Kodu Nedir ve E-Ticaret Şirketleri için Kupon Kodu Kullanım İpuçları. https://www.ideasoft.com.tr/kupon-kodu-nedir/ adresinden 14.01.2021 tarihinde edinilmiştir.
  • Jeffrey, S. A. ve Hodge, R. (2007). Factors Influencing Impulse Buying During an Online Purchase. Electronic Commerce Research, 7, 367-369.
  • Jindal, R. P., Gauri, D. K., Li, W. ve Ma, Y. (2021). Omnichannel Battle Between Amazon and Walmart: Is The Focus on Delivery The Best Strategy?. Journal of Business Research, 122, 270-280.
  • Jung, K. ve Lee, B. Y. (2010). Online vs. Offline Coupon Redemption Behaviors. International Business & Economics Research Journal (IBER), 9(12), 23-36.
  • Kafa, N. (2010). Seyehat Acentalarında Satış Geliştirme Faaliyetleri: İstanbul’da A Grubu Acentalara Yönelik Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Karaca, Ş., Umut, M. Ö. ve Yemez, İ. (2018). Özel Gün İndirimlerinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (16), 413-436.
  • Kezer, P. (2012). Postmodern Tüketicinin Değişen Satın Alma Davranışı: İçgüdüsel Alışveriş (Impulse Buying). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Koç, E. (2015). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım (Altıncı baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kuzudişli, C. (2012). Mağaza İçerisinde Geçirilen Zamanla Plansız Satın Alma Arasındaki İlişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kwok, S. ve Uncles, M. (2005). Sales Promotion Effectiveness: The Impact of Consumer Differences at an Ethnic‐Group Level. Journal of Product & Brand Management, 14(3), 170–186.
  • Lee, Y. G. ve Yi, Y. (2008). The Effect of Shopping Emotions and Perceived Risk on Impulsive Buying: The Moderating Role of Buying Impulsiveness Trait. Seoul Journal of Business, 14(2): 67-92.
  • Lichtenstein, D. R., Netemeyer, R. G. ve Burton, S. (1990). Distinguishing Coupon Proneness From Value Consciousness: An Acquisition-Transaction Utility Theory Perspective. Journal of Marketing, 54(3), 54-67.
  • Lim, S. H., Lee S. ve Kim D. J. (2017). Is Online Consumers’ Impulsive Buying Benefical for E-Commerce Companies? An Empirical Investigation of Online Consumers’ Past Impulsive Buying Behaviors. Information Systems Management, 34(1), 84-100.
  • Mishra, P. ve Datta, B. (2011). Perpetual Asset Management of Customer-Based Brand Equity-The PAM Evaluator. Current Research Journal of Social Sciences, 3(1), 34-43.
  • Mucuk, S. (2014). Tüketici Satın Alma Davranışı Kapsamında Hedonik (Hazcı) Tüketimin Plansız Alışveriş Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2002). Tüketici Davranışı (2. baskı). İstanbul: Mediacat.
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2016). Pazarlama İletişimi Yönetimi (14. Baskı). İstanbul: MediaCat.
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları. (1. Baskı) İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Özdamar, M. (2011). Şanlıurfa’da Kültür Turizmi: Şanlıurfa’ya Kültür Turizmi Kapsamında Seyahat Acentaları ile Gelen Yerli Turistlerin Profilini ve Anlık Satın Alma Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Özgüven Tayfun, N. (2015). Market Alışverişlerinde Plansız Satın Alma Davranışında Demografik Farklılığı Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, (34), 87-94.
  • Peltekoğlu, F. B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? (7. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Rook, D. W. ve Fisher, R. J. (1995). Normative Influences on Impulsive Buying Behavior. Journal of Consumer Research, 22(3), 305-313.
  • Seiders, K., Voss, G. B., Grewal, D. ve Godfrey, A. L. (2005). Do Satisfied Customers Buy More? Examining Moderating Influences in a Retailing Context. Journal of Marketing, 69(4), 26-43.
  • Stern, R. H. (2001). Amazon's One-Click Patent Loses Its Teeth. IEEE Micro, 21(2), 7-10.
  • Tavares, H., Black, D. W., Lobo, D. S. ve Fuentes, D. (2008). Compulsive Buying Disorder: A Review and A Case Vignette, Revista Brasileira De Psiquiatria, 30, 16-23.
  • Tek, Ö. B. (2010). Türkiye’de Perakendecilik Çağı ve Büyük Ölçekli Perakendeci Mağazaların Gelişimi. Perşembe Konferansları, 24. Ankara: Rekabet Kurumu Yayınları.
  • Tığlı M. ve Pirtini S. (2003). Satış Özendirmede Etkili Bir Araç Olarak Insert ve Hiper/Süpermarket Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 117-143.
  • Villi, B. (2012). Kadınların Kozmetik Ürünlerde Plansız Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Alan Araştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Virvilaitė, R., Saladienė, V. ve Žvinklytė, J. (2011). The Impact of External and Internal Stimuli on Impulsive Purchasing, Economics and Management, (16), 1329-1336.
  • Verhagen, T., ve Van Dolen, W. (2011). The Influence of Online Store Beliefs on Consumer Online Impulse Buying: A Model and Empirical Application. Information & Management, 48(8), 320-327.
  • Vonkeman, C., Verhagen, T. ve Van Dolen, W. (2017). Role of Local Presence in Online Impulse Buying. Information & Management, 54(8), 1044.
  • Yalman, Ş. ve Aytekin, P. (2014). Promosyonların Anlık Satın Alma Davranışına Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 83-119.
  • Yazıcı, S. (2000) Dijital Markalar Yaratmak. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, (23-24), 279-287.
  • Yılmaz, D. (2015). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Üzerinden Alışverişlerinin Plansız Tüketim Harcamaları Üzerindeki Etkisi: Dumlupınar Üniversitesi Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Yoldaş, M. ve Akın, M. S. (2019). Elektronik Alışveriş Kapsamında Kontrolsüz Satın Alma Eğilimlerinin İncelenmesine Yönelik Bir Uygulama. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 430-446.

Çevrimiçi Kuponların ve Tek Tuşla Ödeme İşlem Kolaylığının Çevrimiçi Plansız Satın Alma Üzerine Etkisi

Yıl 2021, Sayı: 33, 19 - 36, 31.10.2021
https://doi.org/10.18092/ulikidince.880239

Öz

Teknolojik gelişmeler ile beraber tüketicilerin alışveriş davranışları ve ödeme alışkanlıklarında değişimler meydana gelmektedir. Kuponlar ve indirimler kazanma duygusuyla birlikte mutluluğa yol açabilmektedir. Çevrimiçi kuponlar da son zamanlarda çevrimiçi işletmeler tarafından tüketicilerine yaygın olarak sunulmaktadır. Bu çalışmanın amacı çevrimiçi kuponların, tek tuşla ödeme işlem kolaylığı ile çevrimiçi plansız satın alma üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma için gerekli veriler, hazırlanan çevrimiçi anket formu aracılığıyla ve 423 kişinin katılımıyla toplanmıştır. Araştırmada kullanılan ifadelerin geçerliliği ve güvenilirliği için açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile yapılmıştır. Anket formunun linki araştırmacılar tarafından daha önce çevrimiçi alışveriş yapmış kişilere ulaştırılmıştır. Araştırmacılar, yeterli örneklem sayısına ulaşabilmek için ankete katılanlardan daha önce çevrimiçi alışveriş yapmış arkadaşlarıyla bu linki paylaşmalarını istemiştir. İşletmelerin tüketicilerine sunmuş oldukları çevrimiçi kuponlar hem tek tuşla ödeme işlem kolaylığı hem de çevrimiçi plansız satın alma üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Altıngül, M. (2015). Özel Alışveriş Sitelerine Yönelik Algılanan Hizmet Kalitesinin Bilişsel Çelişki, İçtepisel Satın Alma ve Yeniden Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2014). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. Beta.
  • Aslan Çetin, F. (2020). Satış Geliştirme Aracı Olarak İnsertler Ve Tüketicilerin Satın Alma Davranışına Etkisi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (45), 85-111.
  • Arslan, B. (2018). Demografik Faktörler Bağlamında Anlık Satın Alma Davranışındaki Farklılıklar. Econharran, 2(2), 57-75.
  • Ayyıldız, H. ve Akyüz, A. (2008). Satış Noktası Tutundurma Araçlarının Tüketicilerin Kolayda Mal Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 110-134.
  • Baron, R. M. ve Kenny, D. A. (1986). The Moderator–Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations. Journal of Personality and Social Psychology, 51(6), 1173.
  • Beatty, S. E. ve Ferrell, M. E. (1998). Impulse Buying: Modeling Its Precursors. Journal of Retailing, 74(2), 169-191.
  • Bellenger, D. N. (1980). Profiling The Recreational Shopper. Journal of Retailing, 56(3), 77-92.
  • Berry, L. L., Seiders, K. ve Grewal, D. (2002). Understanding Service Convenience. Journal Of Marketing, 66(3), 1-17.
  • Bulut, Y. (2007). Tüketicilerin Satış Geliştirme Faaliyetlerine İlişkin Tutum ve Yarar Algılamaları (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Childers, T. L., Carr, C. L., Peck, J. ve Carson, S. (2001). Hedonic and Utilitarian Motivations for Online Retail Shopping Behavior. Journal Of Retailing, 77, 527.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Doll, W., W. Xia ve G. Torkzadeh (1994). A Confirmatory Factor Analysis of The End-User Computing Satisfaction Instrument. MIS Quarterly, 18(4), 453-461.
  • Farah, M. F. ve Ramadan, Z. B. (2017). Disruptions Versus More Disruptions: How The Amazon Dash Button is Altering Consumer Buying Patterns. Journal of Retailing and Consumer Services 39, 54-61.
  • Fornell, C. ve Larcker, D. F. (1981). Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50.
  • Gilbert, D. C. ve Jackaria, N. (2002). The Efficacy of Sales Promotions in UK Supermarkets: A Consumer View. International Journal of Retail & Distribution Management, 30(6), 315-322.
  • Green, C. L. (1996). Ethnic Response to Couponing: A Motivational Perspective. Journal of Consumer Marketing, 13(2), 14-25.
  • Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. ve Sarstedt, M. (2016). A Primer On Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). Los Angeles: SAGE Publications, Incorporated.
  • Harmon, S. K. ve Hill, C. J. (2003). Gender and Coupon Use. Journal of Product & Brand Management, 12(3), 166-179.
  • İdeasoft (2018). Kupon Kodu Nedir ve E-Ticaret Şirketleri için Kupon Kodu Kullanım İpuçları. https://www.ideasoft.com.tr/kupon-kodu-nedir/ adresinden 14.01.2021 tarihinde edinilmiştir.
  • Jeffrey, S. A. ve Hodge, R. (2007). Factors Influencing Impulse Buying During an Online Purchase. Electronic Commerce Research, 7, 367-369.
  • Jindal, R. P., Gauri, D. K., Li, W. ve Ma, Y. (2021). Omnichannel Battle Between Amazon and Walmart: Is The Focus on Delivery The Best Strategy?. Journal of Business Research, 122, 270-280.
  • Jung, K. ve Lee, B. Y. (2010). Online vs. Offline Coupon Redemption Behaviors. International Business & Economics Research Journal (IBER), 9(12), 23-36.
  • Kafa, N. (2010). Seyehat Acentalarında Satış Geliştirme Faaliyetleri: İstanbul’da A Grubu Acentalara Yönelik Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Karaca, Ş., Umut, M. Ö. ve Yemez, İ. (2018). Özel Gün İndirimlerinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (16), 413-436.
  • Kezer, P. (2012). Postmodern Tüketicinin Değişen Satın Alma Davranışı: İçgüdüsel Alışveriş (Impulse Buying). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Koç, E. (2015). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım (Altıncı baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kuzudişli, C. (2012). Mağaza İçerisinde Geçirilen Zamanla Plansız Satın Alma Arasındaki İlişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kwok, S. ve Uncles, M. (2005). Sales Promotion Effectiveness: The Impact of Consumer Differences at an Ethnic‐Group Level. Journal of Product & Brand Management, 14(3), 170–186.
  • Lee, Y. G. ve Yi, Y. (2008). The Effect of Shopping Emotions and Perceived Risk on Impulsive Buying: The Moderating Role of Buying Impulsiveness Trait. Seoul Journal of Business, 14(2): 67-92.
  • Lichtenstein, D. R., Netemeyer, R. G. ve Burton, S. (1990). Distinguishing Coupon Proneness From Value Consciousness: An Acquisition-Transaction Utility Theory Perspective. Journal of Marketing, 54(3), 54-67.
  • Lim, S. H., Lee S. ve Kim D. J. (2017). Is Online Consumers’ Impulsive Buying Benefical for E-Commerce Companies? An Empirical Investigation of Online Consumers’ Past Impulsive Buying Behaviors. Information Systems Management, 34(1), 84-100.
  • Mishra, P. ve Datta, B. (2011). Perpetual Asset Management of Customer-Based Brand Equity-The PAM Evaluator. Current Research Journal of Social Sciences, 3(1), 34-43.
  • Mucuk, S. (2014). Tüketici Satın Alma Davranışı Kapsamında Hedonik (Hazcı) Tüketimin Plansız Alışveriş Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2002). Tüketici Davranışı (2. baskı). İstanbul: Mediacat.
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2016). Pazarlama İletişimi Yönetimi (14. Baskı). İstanbul: MediaCat.
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları. (1. Baskı) İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Özdamar, M. (2011). Şanlıurfa’da Kültür Turizmi: Şanlıurfa’ya Kültür Turizmi Kapsamında Seyahat Acentaları ile Gelen Yerli Turistlerin Profilini ve Anlık Satın Alma Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Özgüven Tayfun, N. (2015). Market Alışverişlerinde Plansız Satın Alma Davranışında Demografik Farklılığı Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, (34), 87-94.
  • Peltekoğlu, F. B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? (7. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Rook, D. W. ve Fisher, R. J. (1995). Normative Influences on Impulsive Buying Behavior. Journal of Consumer Research, 22(3), 305-313.
  • Seiders, K., Voss, G. B., Grewal, D. ve Godfrey, A. L. (2005). Do Satisfied Customers Buy More? Examining Moderating Influences in a Retailing Context. Journal of Marketing, 69(4), 26-43.
  • Stern, R. H. (2001). Amazon's One-Click Patent Loses Its Teeth. IEEE Micro, 21(2), 7-10.
  • Tavares, H., Black, D. W., Lobo, D. S. ve Fuentes, D. (2008). Compulsive Buying Disorder: A Review and A Case Vignette, Revista Brasileira De Psiquiatria, 30, 16-23.
  • Tek, Ö. B. (2010). Türkiye’de Perakendecilik Çağı ve Büyük Ölçekli Perakendeci Mağazaların Gelişimi. Perşembe Konferansları, 24. Ankara: Rekabet Kurumu Yayınları.
  • Tığlı M. ve Pirtini S. (2003). Satış Özendirmede Etkili Bir Araç Olarak Insert ve Hiper/Süpermarket Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 117-143.
  • Villi, B. (2012). Kadınların Kozmetik Ürünlerde Plansız Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Alan Araştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Virvilaitė, R., Saladienė, V. ve Žvinklytė, J. (2011). The Impact of External and Internal Stimuli on Impulsive Purchasing, Economics and Management, (16), 1329-1336.
  • Verhagen, T., ve Van Dolen, W. (2011). The Influence of Online Store Beliefs on Consumer Online Impulse Buying: A Model and Empirical Application. Information & Management, 48(8), 320-327.
  • Vonkeman, C., Verhagen, T. ve Van Dolen, W. (2017). Role of Local Presence in Online Impulse Buying. Information & Management, 54(8), 1044.
  • Yalman, Ş. ve Aytekin, P. (2014). Promosyonların Anlık Satın Alma Davranışına Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 83-119.
  • Yazıcı, S. (2000) Dijital Markalar Yaratmak. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, (23-24), 279-287.
  • Yılmaz, D. (2015). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Üzerinden Alışverişlerinin Plansız Tüketim Harcamaları Üzerindeki Etkisi: Dumlupınar Üniversitesi Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Yoldaş, M. ve Akın, M. S. (2019). Elektronik Alışveriş Kapsamında Kontrolsüz Satın Alma Eğilimlerinin İncelenmesine Yönelik Bir Uygulama. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 430-446.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Abdülkadir Öztürk 0000-0002-1855-8892

Arif Kırmızıkaya 0000-0002-1445-9643

Mustafa Said Akın 0000-0002-3207-5555

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Öztürk, A., Kırmızıkaya, A., & Akın, M. S. (2021). Çevrimiçi Kuponların ve Tek Tuşla Ödeme İşlem Kolaylığının Çevrimiçi Plansız Satın Alma Üzerine Etkisi. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(33), 19-36. https://doi.org/10.18092/ulikidince.880239


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com