Tüketicilerin sosyal medya ile sürekli bir arada olma istekleri, başkalarının yaptıklarını kaçırma kaygısını beraberinde getirmektedir. Pandemi öncesi dönemde yaygın bir anlayış olan FoMO hastalığı, pandemi sonrası dönemde de internetin hayatımızın her anında yer alması ile beraber sosyal medya hastalıkları olarak ifade edilebilen daha birçok kavramı da ortaya çıkarmıştır. Henüz olgunlaşma aşamasında olan bu kavramlar özellikle YOLO ve JOMO şeklinde hayatımızda yer almış ve tüketim davranışlarımıza yansımıştır. Fomo kavramı, özellikle pandemi öncesi dönemde çok popüler olmakla birlikte pandemi döneminde tüketicilerde hissedilen başka kavramlarla da anılmakta ve merak konusu olmaktadır. Bu çalışmada amaç, bu yaşam şekillerini ya da sosyal medya hastalıklarını kavramsal olarak açıklamak ve tüketim literatüründeki yerine değinmektir. Literatür taraması sonucunda, işletmeler ve gelecekte yapılacak olan çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. Nispeten yeni bir literatüre sahip olan bu kavramların incelenmesi, gelecek çalışmalara ışık tutacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 37 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com