Digital marketing, which emerged with the digital transformation, offers indispensable channels for businesses. Today, people spend a lot of time online with internet-based devices such as smartphones and tablets. This has created the ability for businesses to interact with consumers regardless of time and place. Covid-19, whose impact is still ongoing, has brought about major changes in the way society lives. It is possible to claim that businesses that manage digital marketing and related electronic commerce activities correctly have managed to survive and even grow in this process. In this study, in the light of the data obtained from the Turkish Statistical Institute such as the purpose of individuals using the internet and the rate of online shopping of individuals, descriptive statistics were firstly included. Then, compositional data analysis was conducted and as a result of the analysis, the importance of digital marketing for existing and new businesses was revealed according to the technological habits of the society.
Dijital dönüşüm ile birlikte ortaya çıkan dijital pazarlama, işletmeler için vazgeçilmez mecralar sunmaktadır. Günümüzde insanların akıllı telefon ve tablet gibi internet temelli cihazlar ile çevrimiçi çok fazla vakit geçirmektedir. Bu durum işletmelerin zaman ve mekândan bağımsız olarak tüketici ile etkileşim kurma kabiliyetini ortaya çıkarmıştır. Hala etkisi devam etmekte olan Covid-19, toplumun yaşama şekillerinde büyük değişiklikler meydana getirmiştir. Dijital pazarlama ve buna bağlı olarak elektronik ticaret faaliyetlerini doğru yöneten işletmelerin bu süreçte ayakta kalmayı başardığını ve hatta büyüdüğünü iddia etmek mümkündür. Bu çalışmada Türkiye İstatistik Kurumu’ndan (TUİK) elde edilen; bireylerin interneti kullanma amacı ve bireylerin internetten alışveriş yapma oranı gibi veriler ışığında öncelikle betimleyici istatistiklere yer verilmiştir. Daha sonrasında ise bütünleşik veri analizi yapılmıştır ve analiz sonucunda toplumun teknolojik alışkanlıklarına göre mevcut ve yeni kurulacak işletmeler için dijital pazarlamanın önemi ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 42 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com