İçinde bulunduğumuz yüzyıl çok önemli ve köklü değişiklikleri bünyesinde barındırmaktadır. Meydana gelen değişimler sosyal, psikolojik, ekonomik ve teknolojik bağlamda insan hayatında da önemli etkilere sahiptir. Özellikle teknoloji temelli meydana gelen değişimler hem insan hayatını hem de insan hayatının önemli bir kısmını kapsayan çalışma hayatını etkilemekte işletmeler de bahsi geçen değişim süreçlerinden payını almaktadır. Araştırma kapsamında bahsi geçen süreçlerin etkilediği sektörlerden biri olan sigortacılık sektörünün hali hazırdaki durumunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda Düzce şehrinde faaliyet gösteren sigorta işletmeleri araştırma evrenini oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde nicel araştırma yöntemi belirlenmiş ve veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Gerçekleştirilen analizler neticesinde sigortacılık sektörünün de meydana gelen özellikle teknolojik değişikliklere duyarlı olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte sektörde sosyal medya kullanımının pazarlama açısından önemli bir araç olarak görüldüğü, bazı konularda yasal düzenlemelerin yapılmasına gerek duyulduğu, mobil uygulamaların, işletmenin konumlandırılmasının, sektörde çalışan personel niteliklerinin, müşteri ile ilişkilerin sigortacılık sektörü açısından dikkatle ele alınması gereken konular olduğu tespit edilmiştir.
The century we live in includes very important and radical changes. The changes that occur have important effects on human life in the social, psychological, economic and technological context. Technology-based changes affect the working life, which covers an important part of human life, and businesses also take their share from the aforementioned change processes. Within the scope of the research carried out, it is aimed to determine the current situation of the insurance sector, which is one of the sectors affected by the mentioned processes. In this context, businesses operating in Düzce center constitute the research universe. In the research process, the quantitative research method was determined and the data were obtained by the survey technique. As a result of the analyzes, it has been determined that the insurance sector is also sensitive to technological changes. In addition, it has been determined that the use of social media in the sector is seen as an important tool in terms of marketing, legal regulations are needed in some issues, mobile applications, the positioning of the business, the qualifications of the personnel working in the sector, and the relations with the customers are the issues that need to be handled carefully in terms of the insurance sector.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |