BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 22 Sayı: 2, 169 - 184, 09.04.2015

Öz

Ibn al-Warraq and His Opinion about the Nahiw’s Ilal This article deals with Ibn Warraq's opinios on Ilal's of Nahiw. The subject of Nahiw’s Ilal was examined more by classical grammarians and the different opinions were asserted in this matter. Arab grammarians agreed and disagreed on some subjects which deal with Ilal. Generally classical grammarians, especially İbnu’l Warraq, exaggerated in the Nahiw’s Ilal by

İbnü’l-Varrâk ve Nahvin İlletlerine Bakışı

Yıl 2013, Cilt: 22 Sayı: 2, 169 - 184, 09.04.2015

Öz

Bu makale İbnü’l-Varrâk ve nahvin illetleri hakkındaki görüşlerini
ortaya koyan bir çalışmadır. Nahvin illetleri konusu daha çok
klasik nahivciler tarafında irdelenmiş ve bu konuda farklı
görüşler ileri sürülmüştür. Nahivciler illeti ilgilendiren bazı
konularda ittifak etmiş, bazılarında ise ihtilafa düşmüşlerdir.
Genelde klasik nahivciler özelde ise İbnü’l-Varrâk nahiv illetleri
konusunda bazı yerlerde aşırıya giderek bir nahiv kuralı için üç,
dört ve bazen de yedi tane illet göstermişler ve konuyu içinden
çıkılmaz hâle getirmişlerdir. Ancak şunu da belirtmek gerekir ki,
nahiv illetleri konusu kadar klasik nahivciler tarafından
derinlemesine ele alınarak konu karışıklığına olmaktadır. Ancak
Zeccâcî’nin de söylediği gibi eğitimsel amaçlı illet sayılan talimî
illetler, Arap dilinin ayrılmaz parçasıdır. Bu sebeple de nahiv
illetlerinin ele alınması Arap dili çalışmalarının gelişmesi
açısından büyük önem arz etmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mensur Teyfurov Bu kişi benim

Mensur Teyfurov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Teyfurov, Mensur - Teyfurov, Mensur. “İbnü’l-Varrâk Ve Nahvin İlletlerine Bakışı”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 22/2 (Nisan 2015), 169-184.

25955

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.