Bu araştırmanın amacı Türkiye’deki Arapça öğretimi meselesini irdelemektir. Konu esas olarak iki çerçeveye bölündü. Teorik çerçeve, tanımlayıcı yaklaşımı ifade etmektedir. Sırasıyla dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm Türkiye’deki Arapça öğretimi hakkında tarihsel bir arka plandır. İkinci bölüm Cumhurbaşkanı Erdoğan döneminde hızla gelişen Arapça öğretim kurumları hakkındadır. Üçüncü bölüm Türkiye’deki Arapça öğretiminin hedeflerine hasredilmiştir. Dördüncü bölüm Türkiye’deki Arapça öğretiminde karşılaşılan temel problemlere değinmektedir. Pratik çerçeve, tanımlayıcı analitik yaklaşıma dayanmaktadır. Öğrenci, öğretmen ve müfredat açısından Türkiye’deki üniversitelerde Arapça öğretim metodunda engel olarak görülen temel problemleri ortaya çıkarmak için yapılan anketlerin uygulanmasından müteşekkildir. Araştırma, Türkiye'de Arapça öğretim problemlerinde usule ilişkin çözümler üretmek için öneri ve tavsiyelerin bir listesini verir.
Anahtar kelimeler: Türkiye, Arapça, öğretim
Teaching Arabic in Turkey – Difficulty and Expectation
Abstract
This research aims to study the issue of teaching Arabic in Turkey. It is mainly divided in to two frames as follow:
Theoretiacal Frame; It follows the descriptive approch. It, in turn, consists of four parts. The first part is a historical background about teaching Arabic in Turkey. The second part talks about the institutions of teaching Arabic and how they got improved rapidly in the president Erdogan reign. The third part is confined to purposes of teaching Arabic in Turkey. The fourth part deals with the main problems facing teaching Arabic in Turkey. The practiacal Frame; It depends on the descriptive analytic approch. It follows the steps of applying the questinairs to find out the main problems which are considered as obstacles on the way teaching Arabic in the Turkish universities in terms of curriculums, teachers, and students. The research results in a list of suggestions and recommendations to provide Procedural solutions for problems of teaching Arabic in Turkey.
Key word: Turkey, Arabic, teachingBölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.