Yaşamın
altın yılları olarak bilinen erken çocukluk dönemi, ilk öğrenme ve deneyimlerin
kazanıldığı, içerisinde kritik dönemlerin bulunduğu, çocuğun bu dönemde sahip
olduğu kazanımlarla ileriki yaşantısının büyük ölçüde şekillendiği ve bu nedenlerden
dolayı tesadüflere bırakılmaması gereken bir dönem olarak tanımlanmaktadır. Bu
dönemde çocuğun gelişim özelliklerine paralel olarak verilen bütüncül bir
eğitim, çocuğun gelişimi ve yaşantısı için önem taşımaktadır. Çocuğa verilen
bütüncül eğitimin içinde bulunan, bilişsel, fiziksel, dil, sosyal-duygusal
gelişim alanlarına paralel gelişim gösteren ve çoğu kez çocukların idrak
edemeyeceği, özümseyemeyeceği düşünülerek geri planda bırakılan dini gelişim
alanı da bu dönem çocuklarına verilen bütüncül eğitimin kapsamı içerisinde yer
almalıdır. Prof.
Dr. Mustafa KÖYLÜ ve Doç. Dr. Cemil ORUÇ tarafından hazırlanmış olan “Çocukluk
Dönemi Din Eğitimi” adlı eserde, doğumdan yaklaşık on yaşına kadar çocuğun dini
gelişiminin diğer gelişim alanlarıyla paralel olarak nasıl bir gelişim
gösterdiği incelenmiştir. Bu gelişim sürecinde, çocuğun çevresinde bulunan
yetişkinlerin nasıl bir tutum sergilemesi gerektiği ve çocuğa verilecek olan
din eğitiminde hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği tespit edilerek
çocukların gelişimine uygun bir din eğitiminin nasıl olması gerektiği ortaya
konmak istenmiştir. Hazırlanan eserde din, psikoloji ve pedagoji ile ilgili
yapılmış olan birçok araştırmadan faydalanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kitap ve Bilimsel Toplantı Değerlendirmeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.