Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocukluk Dönemi Din Eğitimi

Yıl 2019, Cilt: 28 Sayı: 2, 561 - 565, 27.12.2019

Öz

Yaşamın
altın yılları olarak bilinen erken çocukluk dönemi, ilk öğrenme ve deneyimlerin
kazanıldığı, içerisinde kritik dönemlerin bulunduğu, çocuğun bu dönemde sahip
olduğu kazanımlarla ileriki yaşantısının büyük ölçüde şekillendiği ve bu nedenlerden
dolayı tesadüflere bırakılmaması gereken bir dönem olarak tanımlanmaktadır. Bu
dönemde çocuğun gelişim özelliklerine paralel olarak verilen bütüncül bir
eğitim, çocuğun gelişimi ve yaşantısı için önem taşımaktadır. Çocuğa verilen
bütüncül eğitimin içinde bulunan, bilişsel, fiziksel, dil, sosyal-duygusal
gelişim alanlarına paralel gelişim gösteren ve çoğu kez çocukların idrak
edemeyeceği, özümseyemeyeceği düşünülerek geri planda bırakılan dini gelişim
alanı da bu dönem çocuklarına verilen bütüncül eğitimin kapsamı içerisinde yer
almalıdır. 
Prof.
Dr. Mustafa KÖYLÜ ve Doç. Dr. Cemil ORUÇ tarafından hazırlanmış olan “Çocukluk
Dönemi Din Eğitimi” adlı eserde, doğumdan yaklaşık on yaşına kadar çocuğun dini
gelişiminin diğer gelişim alanlarıyla paralel olarak nasıl bir gelişim
gösterdiği incelenmiştir. Bu gelişim sürecinde, çocuğun çevresinde bulunan
yetişkinlerin nasıl bir tutum sergilemesi gerektiği ve çocuğa verilecek olan
din eğitiminde hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği tespit edilerek
çocukların gelişimine uygun bir din eğitiminin nasıl olması gerektiği ortaya
konmak istenmiştir. Hazırlanan eserde din, psikoloji ve pedagoji ile ilgili
yapılmış olan birçok araştırmadan faydalanılmıştır. 

Kaynakça

  • Köylü, Mustafa- Oruç Cemil, Çocukluk Dönemi Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 2017.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap ve Bilimsel Toplantı Değerlendirmeleri
Yazarlar

Rumeysa Küçük

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Küçük, Rumeysa. “Çocukluk Dönemi Din Eğitimi”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 28/2 (Aralık 2019), 561-565.

25955

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.