Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tükçe Öğretiminin Sorunlarına Çeşitli Açılardan Genel Bir Bakış

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 16, 31.12.2018

Öz

Ana dilinin iyi öğrenilmesi, kişinin kendini geliştirmesi, ifade edebilmesi, anlama anlatma kuvvetini geliştirmesi, ikinci bir dili daha etkin öğrenebilmesi ve zihinsel gücünü geliştirebilmesi gibi pek çok alana etki eden önemli bir unsurdur. Evde öğrenilmeye başlanan ana dili, bir öğretim programı kapsamında okullarda sistemli bir biçimde öğretilmektedir. Ancak yapılan bu ana dili öğretiminin birtakım sorunları mevcuttur. Bu çalışmada bahsi geçen sorunlar, çeşitli açılardan değerlendirilmeye çalışılacaktır. Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar, öğretmen sorunu, program sorunu, lisans ve lisansüstü program sorunu, öğrenci sorunu, materyal sorunu, fiziki unsurlar sorunu diğer sorunlar olmak üzere farklı başlıklar altında incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca sorunlar dört temel dil becerisi olan dinleme, okuma, yazma ve konuşma temelinde de farklı boyutlar getirilmeye çalışılarak incelenmiştir. Son olarak da incelenen çalışmalarda ele alınan sorunlar ve çalışma dâhilinde değerlendirilen sorunlar ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aksan, D. (1987). Türkçenin Gücü, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Sayı. 5/3, 728- 749.
  • Argunşah, M. (2010). Sözüm Türkçe Üstüne, Kesit Yayınları, İstanbul Aytaş, G. (2016). Türkçe Eğitiminde Algı, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • Banarlı, N. S. (1980). Türkçenin Sırları, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul.
  • Börekçi, M. (2015). Bir Bilim Alanı Olarak Türkçe ve Türkçe Eğitimi, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDER), ÖS-II: 405-414
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de Anadili Eğitimi Ve Yabancı Dil Öğretimi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 21. Yıl 2006/2, 285-307
  • Çoban, A. (2016). Türkçe Eğitimi Ve Öğretiminin Sorunları, Journal Of Turkish Language And Literature, Volume: 2, Issue: 1, 121-138
  • Demir, C. Yapıcı, M. (2007). Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: IX, Sayı: 2, 177-192
  • Demirtaş, Z. (2017). Gelecek On Yılların Okul ve Öğretmen Profili, Eğitime Bakış, Eğitim Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, Sayı. 41, 50-55
  • Erdoğan, T. Gök, B. (2009). Türkçenin Ana Dili Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Bu Sorunların Giderilmesine Yönelik Öneriler: Ankara Örneği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 03 No 36. S. 01-16
  • Ergin, M. (2013). Türk Dil Bilgisi, Bayrak Basım Yayım Dağıtım, İstanbul
  • Girmen, P. Kaya, F. M. Bayrak, E. (2010). Türkçe Eğitimi Alanında Yaşanan Sorunların Lisansüstü Tezlere Dayalı Olarak Belirlenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20 -22 Mayıs), Elazığ, s. 133-138
  • Güneş, F. (2014). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, Pegem Akademi, Ankara
  • İşcan, A. (2007). Dil ve Anadil Olarak Türkçe Üzerine, Erciyes Dergisi, Sayı: 30, 5-6.
  • İşeri, K. Baştuğ, M. (2016). Yeni Türkçe Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi, International Journal of Language Academy, Volume 4/4, 17-35
  • Kırkkılıç, A. Maden, S. (2010). İlköğretim Ve Lisans Programlarındaki Değişiklikler Sonrasında Türkçe Öğretmenliği Mesleğinin Ve Türkçe Eğitimi Bölümlerinin Durumu, TÜBAR-XXVII-/Bahar
  • Kırmızı, F. S. Akkaya, N. (2009). Türkçe Öğretimi Programında Yaşanan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 25.
  • Mengi, M. (1987). Üniversitelerimizde Anadili Ögretimine İlişkin Sorunlar. Çukurova Üniversitesi Sosyal' Bilimler Dergisi, Sayı. 2, 39-44.
  • Oğuzkan, A.F. (1993). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi ve Sorunları, Türk Eğitim Derneği Yayınları, Ankara.
  • Okumuş, E. (2017). Güçlü Eğitimde TEOG mu Dediniz? Eğitime Bakış, Eğitim Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, Sayı. 40, 72-75.
  • Özdemir, E. (1983). Anadili Öğretimi. Türk Dili Dil Öğretimi Özel Sayısı, 18-30.
  • Susar, F. (2001). Türkçe Öğretiminde Öğretmen Boyutunda Karşılaşılan Sorunlar ve Bunun Öğretmen Performansına Etkileri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 10, 53-65.
  • Uludağ, Z. (2017). Tarihten Hayata: Öğretmen, Eğitime Bakış, Eğitim Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, Sayı. 41, 3-5.
  • Uludağ, Z. (2017). Üçüncü Bin Yılda Okul, Öğretmenlik ve Değişim Paradigmaları, Eğitime Bakış, Eğitim Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, Sayı. 40, 80-85.
  • Yalçın, A. (2017). Bir İstiklal ve İstiklal Meselesi Olarak Öğretmenlik Mesleği, Eğitime Bakış, Eğitim Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, Sayı 41, 1-2.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ebru Bozbıyık Bu kişi benim 0000-0002-4502-6728

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bozbıyık, E. (2018). Tükçe Öğretiminin Sorunlarına Çeşitli Açılardan Genel Bir Bakış. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Ve İncelemeleri Dergisi, 3(2), 1-16.