Ana dilinin iyi öğrenilmesi, kişinin kendini geliştirmesi, ifade edebilmesi, anlama anlatma kuvvetini geliştirmesi, ikinci bir dili daha etkin öğrenebilmesi ve zihinsel gücünü geliştirebilmesi gibi pek çok alana etki eden önemli bir unsurdur. Evde öğrenilmeye başlanan ana dili, bir öğretim programı kapsamında okullarda sistemli bir biçimde öğretilmektedir. Ancak yapılan bu ana dili öğretiminin birtakım sorunları mevcuttur. Bu çalışmada bahsi geçen sorunlar, çeşitli açılardan değerlendirilmeye çalışılacaktır. Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar, öğretmen sorunu, program sorunu, lisans ve lisansüstü program sorunu, öğrenci sorunu, materyal sorunu, fiziki unsurlar sorunu diğer sorunlar olmak üzere farklı başlıklar altında incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca sorunlar dört temel dil becerisi olan dinleme, okuma, yazma ve konuşma temelinde de farklı boyutlar getirilmeye çalışılarak incelenmiştir. Son olarak da incelenen çalışmalarda ele alınan sorunlar ve çalışma dâhilinde değerlendirilen sorunlar ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |