Küreselleşen dünyada iletişim imkânları ve farkındalık düzeyi gün geçtikçe artmaktadır. Dünyada olup bitenden kısa sürede haberdar olan bireyler çok fazla uyarana maruz kalmaktadır. Bu uyaranlar kültür, çevre, eğitim vb. unsurlarla birleşerek olay ve durumlara karşı tavrımızı oluşturan algımızın şekillenmesinde önemli rol oynamaktadır. Özellikle eğitim aracılığıyla kültür aktarımının gerçekleştirildiği dikkate alınırsa ders materyali olarak kullanılan kitaplarda yer alan metinler algı oluşturulmasında oldukça önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Tarih boyunca Türkler ile ilgili olumlu ve olumsuz olmak üzere çeşitli şekillerde algı oluşturma çalışmalarının yapıldığı görülmektedir. Bu çalışma ile de MEB'e bağlı ortaöğretim kurumlarında okutulan "Yes You Can" adlı İngilizce ders kitaplarının B1 ve B2 seviyelerinde yer alan okuma anlama metinlerindeki Türk algısının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla bu seviyelerdeki okuma anlama metinleri ve metinlerle ilişkili etkinlikler incelenerek elde edilen bulgular tablolar ile görselleştirilmiştir. Bu bulgulardan hareketle Türk algısının yansıtılmaya çalışıldığı metinlerde genel olarak Atatürk konusun ele alındığını söylemek mümkündür. Kitapta yer alan konuların Türk algısı oluşturulmasında yerinde ve doğru tercihler olduğu ancak konuların çeşitlendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |