Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Orta Öğretim Kurumlarında Okutulan “Yes You Can” B1 ve B2 Seviyeleri İngilizce Kitaplarında Yer Alan Türk Algısının Tespiti Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 17 - 24, 31.12.2018

Öz

Küreselleşen dünyada iletişim imkânları ve farkındalık düzeyi gün geçtikçe artmaktadır. Dünyada olup bitenden kısa sürede haberdar olan bireyler çok fazla uyarana maruz kalmaktadır. Bu uyaranlar kültür, çevre, eğitim vb. unsurlarla birleşerek olay ve durumlara karşı tavrımızı oluşturan algımızın şekillenmesinde önemli rol oynamaktadır. Özellikle eğitim aracılığıyla kültür aktarımının gerçekleştirildiği dikkate alınırsa ders materyali olarak kullanılan kitaplarda yer alan metinler algı oluşturulmasında oldukça önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Tarih boyunca Türkler ile ilgili olumlu ve olumsuz olmak üzere çeşitli şekillerde algı oluşturma çalışmalarının yapıldığı görülmektedir. Bu çalışma ile de MEB'e bağlı ortaöğretim kurumlarında okutulan "Yes You Can" adlı İngilizce ders kitaplarının B1 ve B2 seviyelerinde yer alan okuma anlama metinlerindeki Türk algısının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla bu seviyelerdeki okuma anlama metinleri ve metinlerle ilişkili etkinlikler incelenerek elde edilen bulgular tablolar ile görselleştirilmiştir. Bu bulgulardan hareketle Türk algısının yansıtılmaya çalışıldığı metinlerde genel olarak Atatürk konusun ele alındığını söylemek mümkündür. Kitapta yer alan konuların Türk algısı oluşturulmasında yerinde ve doğru tercihler olduğu ancak konuların çeşitlendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akdemir, E. (2007). Avrupa aynasında Türk kimliği. Ankara Avrupa Çalışmalan Dergisi Cilt: 7, No:l (Güz: 2007), s. I ,31-148.
  • Arkonaç, S.A. (1998). Psikoloji: zihin süreçleri bilimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Brown, H.D. (1994). Principles of language learning and teaching. The USA: Prentice Hall Regents.
  • Eren, E. (2010). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Erinç, S. M. (1995). Kültür sanat; sanat kültür. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • Erişti, D. S. & Belet, D. Ş. (2009) İlköğretim öğrencilerinin yazılı anlatım ve resimlerinde kültür algısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (33), 245–264.
  • Friman, H., (1999). Perception warfare: a perspective for the future, discussion paper, the Swedish national defence college. Department of Operational Studies, Stockholm, ss.1-9.
  • Johansson, L.R.M. & Xiong, N. (2003). Perception management: An emerging concept for information fusion. Information Fusion 4, ss.231-234.
  • Tüm, G. & Sarkmaz, Ö. (2012). Yabancı dil Türkçe ders kitaplarında kültürel ögelerin yeri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 448-459.
  • Ünlü, İ. (2012). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kültür algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 13, Sayı 1, Nisan 2012, s.77-92.
  • Willimon, W.H. (2000). Your message here. Trusteeship, May/June, ss. 21-24.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülşah Babacan 0000-0001-5442-2119

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Babacan, G. (2018). Türkiye’de Orta Öğretim Kurumlarında Okutulan “Yes You Can” B1 ve B2 Seviyeleri İngilizce Kitaplarında Yer Alan Türk Algısının Tespiti Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Ve İncelemeleri Dergisi, 3(2), 17-24.