Marka kimliğinin özgün ve etkin şekilde kitlelere aktarılmasında önemli rol oynayan ambalaj ve tasarımı, ürünün korunması, tüketiciye ergonomik bir yöntemle sunulmasının ötesinde marka iletişimi hakkında da önemli ipuçları verebilmektedir. Ürün ve marka hakkında kitlelerin zihninde görsel ve düşünsel algı yaratmak üzere oluşturulan veriler, markanın özelliklerini tanımlamak üzere ambalaj tasarımlarında konumlandırılmaktadır. Bu yönüyle ambalaj tasarımları, hem üreticiyi hem de tüketiciyi kapsayan bir etkileşim ağı yaratabilmekte, ürünün ve markanın sahip olduğu nitelikleri kitlelere iletmekte aracılık etmektedir. Ambalaj tasarımları her sektör ve markanın tüketici ile üretici arasında kurduğu köprü görevini üstlenirken, sektörde marka iletişimi yönüyle de fark yaratarak hedef tüketici grubuna metinler, görseller ve çeşitli semboller ile hitap edebilme görevini üstlenmektedir. Modern çağın her alanına etki eden bilim ve teknolojide atılan geleceğe yönelik adımlar, tasarım dünyasının tabularını her geçen gün değiştirmeye ve dönüştürmeye devam etmektedir. Gerçekleşen değişim ve dönüşümler yapay zekanın tasarımın farklı disiplinlerini yeniden ele almamızı kaçınılmaz kılmaktadır. Bu çalışmada ambalaj tasarımlarında yapay zeka uygulamaları grafik unsurlar (renk, tipografi, görsel, doku, form) çerçevesinde incelenmektedir. Marka kimliğinin yapay zeka dokunuşu, sektörün önde gelen markalarının yapay zeka aracılığı ile oluşturduğu iletişim süreci, örnekler ışığında analiz edilmektedir.
Yapay Zeka Ambalaj Tasarımı Grafik Tasarım Teknoloji Marka Kimliği
Packaging design plays a critical role in the formation and effective communication of brand identity to the masses. Beyond merely protecting the product, packaging provides essential visual and conceptual cues that create a strong perception in the consumer's mind. In this context, packaging designs function as a platform for interaction between producers and consumers, facilitating the transmission of the product and brand attributes. The design of packaging is enriched with texts, visuals, and symbols to emphasize the characteristics of a brand and to engage the target audience. Advancements in modern technology and science encourage innovative approaches in packaging design, with the role of artificial intelligence (AI) becoming increasingly significant. AI possesses the potential to transform packaging designs through graphic elements such as color, typography, imagery, texture, and form. This study examines the applications of artificial intelligence in packaging design, analyzing how leading brands in the industry utilize this technology through various examples. The impact of AI-enhanced packaging designs on brand communication and the innovative solutions they provide will be elaborated. Ultimately, the integration of artificial intelligence in packaging design presents a valuable opportunity to strengthen brand identity and foster a deeper connection with consumers.
Artifical Intelligence Packaging Design Graphic Design Technology Brand Identity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Plastik Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |