Bilim ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte, hiper-yüksek hassasiyetli sensörlerin ve sağlam, yüksek potansiyelli kontrol sistemlerinin geliştirilmesiyle insansız kara araçları önemli hale gelmiştir. Ayrıca insansız kara aracının çeşitli alanlarda uygulamaları bulunmaktadır. Sivil kullanım için, karmaşık yol durumlarının ve sürücülerin dikkatsizliklerinin neden olduğu kazaları ortadan kaldırarak büyük kayıplardan kurtulmayı bu tarz araçlar mümkün kılabilmektedir. Ek olarak, yine insansız kara aracının kullanımı askeri uygulamalarda askerlerin tehlike altında kalmasını engellemekte potansiyel katkılarda bulunmaktadır.
Bu çalışmada, kompakt şasili ve dört tekerden tahrikli bir insansız kara aracı geliştirilmiştir. İnsansız kara aracı, düşük hız (< 1 m/s) uygulamaları için geliştirilmiştir. Üretilen prototip 5 kg taşıma kapasitesine sahiptir ve bir verici yardımıyla uzaktan kontrol edilebilmektedir. Araç dizaynı sonlu elemanlar metoduyla incelenmiş ve yapısal dayanımı uygun bulunmuştur. Yapılan arazi testlerinde de prototipin gerçek performansı incelenerek yapısal dayanımı doğrulanmıştır. Ortaya çıkarılan prototip düz bir çizgide 6 km/h azami hıza ulaşabilmekte, tam taşıma kapasitesi yüklü iken 28 dakika aktif olabilmekte ve sıfır derece dönme yarıçapı ile dönebilmektedir.
Sonlu Elemanlar Metodu Robot Sistemleri İnsansız Kara Aracı (İKA)
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP)
MF-19001
Bu çalışma, MF-19001 proje numarası ile Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) tarafından desteklenmiştir.
With the development of science and technology, unmanned ground vehicles (UGVs) have become important with the development of hyper-high-precision sensors and robust, high-potential control systems. In addition, the unmanned ground vehicle has applications in various fields. For civilian use, such vehicles make it possible to avoid major losses by eliminating accidents caused by complex road situations and driver inattention. In addition, the use of UGVs potentially contributes to preventing endangerment of soldiers in military applications.
In this study, an unmanned ground vehicle (UGV) with a compact chassis and four-wheel drive was developed for low speed (<1 m/s) applications. The prototype produced has a carrying capacity of 5 kg and can be controlled remotely with the help of a transmitter. The vehicle design was examined by FEM (Finite Element Method) methods and its structural strength was found to be suitable. In the field tests, the actual performance of the prototype was examined and its structural strength was verified. The prototype that has been uncovered can reach a maximum speed of 6 km/h in a straight line, can be active for 28 minutes with full load capacity and can turn with a zero degree turning radius.
FEM Analyses Robotic Systems Unmanned Ground Vehicles (UGVs)
MF-19001
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | MF-19001 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |