Eğitici Ahşap Oyuncaklar, çocuk gelişimine önemli katkılar sağlayan envaiçeşit oyuncak içerisinde, çok yönlülüğü ve işlevselliği ile çocukluk yılları boyunca gelişim dönemlerini pekiştiren ve gelişim alanlarını destekleyen oyuncaklardır. Buna göre, öğrenme ve keşfetme odağında oyuncaklarla bütünleşik bir süreç olarak 0-6 yaş (0-72 ay) arasını kapsayan okul öncesi dönem önceliğinde öne çıkan eğitici ahşap oyuncaklar, genel içerik durumu ve işlevselliği açısından Ahşap Oyuncak Kategorizasyonu çerçevesinde tanıtılmış olup “Sayı Öğretme” oyuncakları ve “Harf Öğretme” oyuncakları bunlardandır. Esasen, neden-sonuç ilişkilendirmesiyle somutlaştırılabilir oldukları halde, soyut içsellikleriyle zor algılanan sayı ve harf kavramları, eğitsel ve gelişimsel perspektifte bütüncül bir bakış açısıyla daha yakından bakmayı gerektiren özel kavramlar olup çoklu zeka gelişimine olan olası etkileri itibariyle üzerinde önemle durulması gereken konulardır. Bu çalışmada, sayı ve harf kavramlarının okul öncesi çocuklar tarafından fark edilmesine imkan tanımak üzere, oyun odaklı farkındalık oluşturma çabasının tipik bir yansıması olarak özellikle tasarlanan Sayı Öğretme kategorisi oyuncakları ve Harf Öğretme kategorisi oyuncakları, benzerlikleri ve farklılıkları bakımından kategorik olarak detaylandırılmıştır.
Eğitici Ahşap Oyuncaklar Okul Öncesi Dönem Harf Öğretme Sayı Öğretme
Educational Wooden Toys are toys that reinforce development periods and support development areas throughout childhood with their versatility and functionality in a wide range of toys that make important contributions to child development. Accordingly, educational wooden toys, which are prominent in the preschool period covering the age of 0-6 (0-72 months) as a process integrated with toys in the focus of learning and discovery, have been introduced within the framework of Wooden Toy Categorization in terms of general content status and functionality. Both “Learning Numbers” toys and “Learning Letters” toys are among them. In fact, although they can be concretized with cause-and-effect relation, the concepts of numbers and letters, which are hardly perceived with their abstract internalities, are special concepts that require a closer look at the holistic approach in the educational and developmental perspective, and are important issues that should be emphasized due to their possible effects on multiple intelligence development. In this study, therefore, “Learning Numbers” toys and “Learning Letters” toys, specifically designed as a typical reflection of the effort to create game-oriented awareness, are categorically detailed in terms of their similarities and differences, in order to allow the concepts of numbers and letters to be noticed by preschool children.
Educational Wooden Toys Learning Numbers Learning Letters Pre-school Period
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |