Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin bireyselleştirilmiş bakım ve bakım kalitesi algılarını değerlendirmek ve aralarındaki ilişkiyi incelemek amacı ile gerçekleştirildi. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki bu çalışmanın evrenini, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümüne kayıtlı 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri (n=416) oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini 275 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, Nisan-Mayıs 2022 tarihleri arasında “Öğrenci Bilgi Formu”, “Bireyselleştirilmiş Bakım Skalası-A-Hemşire Versiyonu (BBS-A-Hemşire)” ve “Bakım Verme Davranışları Envanteri-24 (BDÖ-24)” ile online toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t testi, ANOVA, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin BDÖ-24 ve BBS-A puan ortalamaları sırası ile 5,01 ± 0,58 ve 4,12 ± 0,53’tür. Bireyselleştirilmiş bakım sağlamada en sık algılanan engel “iletişim sorunları” idi. Öğrencilerin BDÖ-24 ortalamasındaki varyansın yaklaşık %42.6’sının BBS-A-Hemşire tarafından açıklandığı belirlenmiştir (p<0,001). Hemşirelik öğrencilerin hastaların bireyselliklerini destekleme algıları ile bakım davranışı/bakım kalitesi algılarının ortalamanın üzerinde olduğu ve bakım kalitesi algılarının, bireyselleştirilmiş bakım algıları tarafından yordandığı belirlenmiştir.
Bakım Davranışları Bakım Kalitesi Bireyselleştirilmiş Bakım Hemşirelik Öğrenciler
This study aims to evaluate nursing students' perceptions of individualized care and quality of care and examine the relationship between them. The population of this descriptive, cross-sectional study consisted of 2nd, 3rd, and 4th-year students (n=416) who were enrolled in the nursing department of a state university. The sample consisted of 275 nursing students. Data were collected online between April and May 2022 using the "Student Information Form", “Individualized Care Scale- Nurse (ICS-A Nurse)” and “Caring Behaviors Inventory-24 (CBI-24)”. Data was analyzed using the Independent samples t-tests, ANOVA, correlation analysis, and regression analysis. The CBI-24 and ICS-A total mean scores were 5.01±0.58 and 4.12±0.53, respectively. The most commonly perceived barrier to providing individualized care was “communication problems”. The ICS-A was found to explain approximately 42.6% of the variance in students' CBI-24 mean score (p<0.001). Nursing students’ perceptions of supporting patients’ individuality and quality of care were above average, and the perception of individualized care predicted the perceived quality of care.
Care Behaviors Quality of Care Individualized Care Nursing Students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi, Hemşirelik Esasları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |