Günümüzde teknolojik gelişmelerin her alanda kullanımının yaygınlaşmasıyla eğitimde görsel materyallerin önemi oldukça belirgin hale gelmiştir. Bu sebeple gelişen öğretim teknolojilerinin din eğitimi alanında da kullanılması önem arz etmektedir. Öğretim teknolojileri arasında etkili olan araçlardan biri de çizgi filmdir. Bu çalışmanın problem cümlesini “Harfler Köyü” çizgi filmi ile Elif-Ba harfleri öğretimine ilişkin öğrenci görüşleri nelerdir?” sorusu oluşturmaktadır. Araştırma nitel desenle planlanıp yürütülmüş olup, verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Elazığ Polatlar Camisine bağlı 4-6 yaş Kur’an Kursuna devam eden 12 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma grubu amaçlı örneklem türlerinden ölçüt örneklem ile seçilmiştir. Çalışma grubu seçilirken kursun fiziksel yapısı, öğrenci sayısı ve kursun ulaşılabilir olması ölçüt olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin çizgi filmde yer alan kavramları öğrenme düzeylerini test etmek amacıyla bir görüşme formu hazırlanmıştır. Yapılan görüşmeler sonucu elde edilen veriler, NVİVO 8 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada, Harfler Köyü çizgi filminin 4-6 yaş Kur’an Kurslarında kullanılabilecek bir materyal olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Din Eğitimi 4-6 Yaş Kuran Kursları Elif-Ba Öğretimi Çizgi Film Harfler Köyü.
Bu çalışma TÜBİTAK tarafından fonlanmıştır.
TÜBİTAK
1919B012207406
TÜBİTAK yetkililerine teşekkür ederiz.
Nowadays, with the widespread use of technological developments in every field, the importance of using visual materials in education has become quite evident. For this reason, developing teaching technologies should also be used in the field of religious education. One of the effective tools among instructional technologies is cartoons. The problem statement of this study is "What are the students' opinions about the application of teaching Elif-Ba with the Harfler Köyü cartoon?" The research was planned and carried out with a qualitative design, and content analysis method was used to analyze the data. The study group of the research consists of 12 children aged 4-6 who attend the Quran course affiliated with Elazığ Polatlar Mosque. This study group was selected by criterion sampling, one of the purposeful sampling types. When selecting the study group, the physical structure of the course, the number of students and the accessibility of the course were determined as selection criteria. An interview form was prepared to test the students' level of learning the concepts in the cartoon. The data obtained as a result of the interviews were analyzed with the NVIVO 8 program. The study concluded that the Harfler Köyü cartoon is a material that can be used in Quran Courses for 4-6 year olds.
Religious Education Quran Courses for 4-6 Years Old Alif-Ba Teaching Cartoons Harfler Köyü
1919B012207406
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İslam Araştırmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012207406 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
UMDE Dini Tetkikler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.