Motorlu taşıtlar farklı
işlevlere sahip birden çok alt sistemi bünyesinde barındırmaktadır. Bu alt
sistemlerden biri de araca kılavuzluk eden ve son kullanıcı ile direkt temasta
olan direksiyon sistemidir. Direksiyon sistemi, kullanıcıdan ilk hareketi alan
direksiyon simidi ile başlar ve birbirleri ile montaj ilişkisi içinde olan, ilk
hareketin tekerleklere iletilmesini sağlayan parçaların tümünü kapsar. Direksiyon
sistemini oluşturan alt parçalar, parça geometrisi ve fonksiyonelliği açısından
farklı yöntemler kullanılmasıyla birbiriyle ilişkilendirilerek bağlantılı hale
getirilmektedir. Bu çalışmada direksiyon sistemi alt parçalarından olan,
direksiyon üst mili ve çatallı parça arasındaki bağlantıda mevcut proses ve
ürün tasarımının geliştirilmesi sırasında birleştirme yöntemlerinin ürün üzerindeki
etkisi deneysel olarak ve sonlu elemanlar analizi uygulanarak incelenmiştir.
Direksiyon üst mili çatallı parça plastik deformasyon birleştirme
TİRSAN KARDAN A.Ş.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |