Literatürde yatay eksenli rüzgâr türbinlerinin maksimum güç verimlerinin elde edildiği uç hız oranı için farklı sayısal değerler bulunmaktadır. Bu farkın nedenini ortaya çıkarmak için, NREL S809 airfoili ile Schmitz formülüne göre kanat geometrisi oluşturulan yatay eksenli rüzgâr türbinin maksimum güç değerinin, hangi uç hız oran değerinde oluştuğu BEM teoremi ile araştırılmıştır. NREL S 809’nın CL ve CD değerleri literatürdeki deney sonuçlarından alındığında; BEM teoremine göre; Cp,max=0,53 değeri, uç hız oranının 8 değerinde elde edilirken, CL ve CD değerleri hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) ile hesaplandığında; Cp,max=0,50 değeri uç hız oranının 7 değerinde elde edilmiştir. Airfoil aerodinamik performans değerlerinin doğru alınmasının, BEM teoremiyle bulunan sonuçların doğruluğunu önemli oranda etkilediği anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |