Amaç: Bu çalışma anne sütü ve emzirme danışmanlığı dersi alan ve almayan ebelik öğrencilerinin bebek beslenmesine yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Kesitsel türdeki bu araştırma, bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesinin ebelik bölümünde okuyan 228 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, ‘Tanıtıcı Bilgi Formu’ ve ‘Bebek Beslenmesi Tutum Ölçeği’ ile toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, bağımsız gruplarda t testi, varyans analizi ve ki-kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Yaş ortalaması 20,46±2,39 olan ebelik öğrencilerinin %53,9’u anne sütü ve emzirme danışmanlığı dersini aldığını, %45,6’sı emzirme danışmanlığı verme konusunda kendini yeterli hissettiğini ve %34,2’si ders dışında konu ile ilgili eğitim aldığını ifade etmiştir. Öğrencilerin bebek beslenmesi tutum ölçeği toplam puan ortalaması 65,58±6,49 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin bebek beslenmesi tutum ölçeği toplam puan ortalamasında incelenen sosyo-demografik özellikler açısından anlamlı bir fark saptanmamıştır (p>0.05). Anne sütü ve emzirme danışmanlığı dersini alanlarda ve emzirme danışmanlığı verme konusunda kendini yeterli bulanlarda bebek beslenmesi tutum ölçeği toplam puan ortalaması anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Sonuç: Ebelik ders müfredatlarına bebek beslenmesi, anne sütünün önemi ve emzirme danışmanlığı ile ilgili zorunlu derslerin eklenmesi öğrencilerin danışmanlık verme konusundaki yeterlilik algılarını olumlu yönde etkileyebilir ve bebek beslenmesine yönelik daha olumlu tutumların gelişmesine katkı sağlayabilir.
Objective: This study aimed to examine the attitudes of midwifery students towards infant feeding, comparing those who have taken a breast milk and breastfeeding counseling course with those who have not. Methods: This cross-sectional study was conducted with 228 students enrolled in the midwifery department of the health sciences faculty at a state university. Data were collected using a Descriptive Information Form and the Iowa Infant Feeding Attitude Scale. In addition to descriptive statistics such as percentage, mean and standard deviation, independent sample t test, analysis of variance and chi-square test were used in the analysis of the data.Results: The average age of the midwifery students was 20.46±2.39 years. Among them, 53.9% stated that they had taken the breast milk and breastfeeding counseling course, 45.6% felt competent in providing breastfeeding counseling, and 34.2% reported receiving additional training on the subject outside the course. The students' mean total score on the Iowa Infant Feeding Attitude Scale was 65.58±6.49. No significant difference was found in the scale scores concerning socio-demographic characteristics (p>0.05). However, students who had taken the breast milk and breastfeeding counseling course and those who felt competent in providing breastfeeding counseling scored significantly higher on the scale (p<0.05). Conclusion: Including courses on infant feeding, the importance of breastfeeding, and lactation counseling in midwifery curricula may positively impact students' perceived competence in providing counseling and contribute to the development of more positive attitudes toward infant feeding.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |