Araştırma Makalesi
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

Yıl 2019, Cilt 2, Sayı 2, 45 - 53, 30.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Addison, A. C. (2008). The Vanishing Virtuality. Y. E. Kalay, & J. Afflect içinde, New Heritage New Media and Cultural Heritage (s. 27-66). Washington: Routledge.
  • Akkuş, G., & Akkuş, Ç. (2018, 03 15). Tarihi Turistik Alanlarda Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Değerlendirilmesi. 83-104.
  • Dahne, P. L. (2007). Real Positioning in Virtual Environments Using Game Engines. IEEE İnternational Symposium on Mixed and Augmented Reality (s. 203-208). Trento: ResearchGate.
  • Dahne, P., & Karigannis, J. N. (2002). Archeoguide: System Architecture of a Mobile Outdoor Augmented Reality System. ISMAR '02 Proceedings of the 1st International Symposium on Mixed and Augmented Reality (s. 263). Washington: IEEE Computer Society .
  • Dave, B. Virtual Heritage: Mediating Space, Time and Perspectives. E. Y. Kalay, T. Kvan, & J. Afflect içinde, New Heritage; New Media and Cultural Heritage (s. 40-52). New York: Routledge.
  • Frischer, B. (2011, 08 25). Rome Reborn 2.2. 12 13, 2019 tarihinde YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vrIEwjgfbYs adresinden alındı
  • Hjalager, A. (2015). 100 İnnovation That Transformed Tourism. Journal of Travel Research , 3-21.
  • Kalay, Y. E. (2008). Preserving Cultural Heritage Through Digital Media. Y. E. Kalay, T. Kvan, & J. Affleck içinde, New Heritage, New Media and Cultural Heritage (s. 1-10). New York: Routledge.
  • Thurley, S. (2005, 01 01). What is Cultural Heritage. 12 13, 2019 tarihinde Culture in Development: http://www.cultureindevelopment.nl/cultural_heritage/what_is_cultural_heritage adresinden alındı
  • Vries, G. d. (2009). Kalpleri ve Zihinleri Kazanmak: Kültürel Diplomasi ve Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri. S. Ada içinde, Kültür Politikaları ve Yönetimi (KPY) Yıllık 2009 (s. 15-25). İstanbıl: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR

Yıl 2019, Cilt 2, Sayı 2, 45 - 53, 30.12.2019

Öz

Bu makalede bilgi iletişim teknolojileri (BİT), artırılmış gerçeklik (AR) ve mobil uygulamaların kültürel miras eğitimine katkısı, yaratıcı olanakları ve eksikleri mevcut mobil uygulamalar incelenerek değerlendirilmiştir. Seçilen örneklem ikincil veri kaynakları ve uygulamalar için hazırlanmış önceki dönem çalışmalar ile son (2019) “AppStore” ve “Google Play”de çıkan AR ile kültür ve turizm amaçlı hazırlanmış uygulamalar arasından seçilmiştir. Bilgi iletişim teknolojilerinin kültürel mirasın eğitimi ve tanıtımında kullanılması; özellikle artırılmış gerçeklik uygulamalarının bireysel öğrenmeyi desteklemesi, daha derin bir bakış açısı sunması; bu yeni öğrenme yaklaşımları olarak konuyu popüler hale getirir. Bu tür uygulamalarda kullanılan hikayeleştirme ve animasyonlar; kültürel değer hakkındaki bakış açısını değiştirir ve duygudaşlık sağlanmasında etkin bir rol üstlenir. Mobil uygulamaların kültürel miras eserlerine daha kolay erişim sağlaması, turizmi ve öğrenmeyi teşvik etmesi, teknolojik araçların ve bununla ilgili yeni yöntem ve eğitim modellerinin ortaya çıkartılmasını sağlar. Ancak kültürel mirasın tanıtımı önemli bir sorumluluktur. AG ile tarihin yeniden kurgulanarak sunumu birtakım zorluk ve sorunları da beraberinde getirir. AG başlığı altında hazırlanan uygulamalar sadece yazınsal ve resimsel olabildiği gibi modelleme ile etkileşimli ve tarihi atmosferi yansıtan canlandırmaları da içerir. Bu inceleme yazısında kültürel mirasın tanıtımı için yapılan mevcut uygulamaların teknolojik imkanları sınıflandırılmış, eğitici olumlu yanları kadar eleştirel bakış açısı da getirilmiştir.

Kaynakça

  • Addison, A. C. (2008). The Vanishing Virtuality. Y. E. Kalay, & J. Afflect içinde, New Heritage New Media and Cultural Heritage (s. 27-66). Washington: Routledge.
  • Akkuş, G., & Akkuş, Ç. (2018, 03 15). Tarihi Turistik Alanlarda Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Değerlendirilmesi. 83-104.
  • Dahne, P. L. (2007). Real Positioning in Virtual Environments Using Game Engines. IEEE İnternational Symposium on Mixed and Augmented Reality (s. 203-208). Trento: ResearchGate.
  • Dahne, P., & Karigannis, J. N. (2002). Archeoguide: System Architecture of a Mobile Outdoor Augmented Reality System. ISMAR '02 Proceedings of the 1st International Symposium on Mixed and Augmented Reality (s. 263). Washington: IEEE Computer Society .
  • Dave, B. Virtual Heritage: Mediating Space, Time and Perspectives. E. Y. Kalay, T. Kvan, & J. Afflect içinde, New Heritage; New Media and Cultural Heritage (s. 40-52). New York: Routledge.
  • Frischer, B. (2011, 08 25). Rome Reborn 2.2. 12 13, 2019 tarihinde YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vrIEwjgfbYs adresinden alındı
  • Hjalager, A. (2015). 100 İnnovation That Transformed Tourism. Journal of Travel Research , 3-21.
  • Kalay, Y. E. (2008). Preserving Cultural Heritage Through Digital Media. Y. E. Kalay, T. Kvan, & J. Affleck içinde, New Heritage, New Media and Cultural Heritage (s. 1-10). New York: Routledge.
  • Thurley, S. (2005, 01 01). What is Cultural Heritage. 12 13, 2019 tarihinde Culture in Development: http://www.cultureindevelopment.nl/cultural_heritage/what_is_cultural_heritage adresinden alındı
  • Vries, G. d. (2009). Kalpleri ve Zihinleri Kazanmak: Kültürel Diplomasi ve Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri. S. Ada içinde, Kültür Politikaları ve Yönetimi (KPY) Yıllık 2009 (s. 15-25). İstanbıl: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem VARGÜN (Sorumlu Yazar)
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
0000-0002-4803-5929
Türkiye


Mehmet NUHOĞLU
Yıldız Teknik Üniversitesi
0000-0003-4742-644X
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Başvuru Tarihi 15 Aralık 2019
Kabul Tarihi 30 Aralık 2019
Yayınlandığı Sayı Yıl 2019, Cilt 2, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { unimuseum659554, journal = {UNIMUSEUM}, issn = {2651-3714}, address = {}, publisher = {Fethiye ERBAY}, year = {2019}, volume = {2}, pages = {45 - 53}, doi = {}, title = {KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR}, key = {cite}, author = {Vargün, Özlem and Nuhoğlu, Mehmet} }
APA Vargün, Ö. & Nuhoğlu, M. (2019). KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR . UNIMUSEUM , 2 (2) , 45-53 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/unimuseum/issue/51304/659554
MLA Vargün, Ö. , Nuhoğlu, M. "KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR" . UNIMUSEUM 2 (2019 ): 45-53 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/unimuseum/issue/51304/659554>
Chicago Vargün, Ö. , Nuhoğlu, M. "KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR". UNIMUSEUM 2 (2019 ): 45-53
RIS TY - JOUR T1 - KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR AU - Özlem Vargün , Mehmet Nuhoğlu Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - UNIMUSEUM JF - Journal JO - JOR SP - 45 EP - 53 VL - 2 IS - 2 SN - 2651-3714- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 UNIMUSEUM KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR %A Özlem Vargün , Mehmet Nuhoğlu %T KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR %D 2019 %J UNIMUSEUM %P 2651-3714- %V 2 %N 2 %R %U
ISNAD Vargün, Özlem , Nuhoğlu, Mehmet . "KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR". UNIMUSEUM 2 / 2 (Aralık 2019): 45-53 .
AMA Vargün Ö. , Nuhoğlu M. KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR. UNIMUSEUM. 2019; 2(2): 45-53.
Vancouver Vargün Ö. , Nuhoğlu M. KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR. UNIMUSEUM. 2019; 2(2): 45-53.
IEEE Ö. Vargün ve M. Nuhoğlu , "KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR", UNIMUSEUM, c. 2, sayı. 2, ss. 45-53, Ara. 2020