BibTex RIS Kaynak Göster

ENGELLİ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE YÖNELİK PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ GEREKSİNİMİ

Yıl 2001, Sayı: 2, 95 - 102, 01.11.2001

Öz

Bu makalede, engelli çocuğa sahip ailelerin neden psikolojikdanışma hizmetlerine gereksinim duydukları açıklanmaya çalışılmıştır.Bu genel çerçevede engelli çocuğa sahip ailelerin gösterebilecekleritepkiler ve danışma hizmetleri tanıtılmıştır. Özellikle bu tür aileleredanışma hizmetleri verirken nelere dikkat edilmesi gerektiği üzerindedurulmuştur. Sonuçta bu ailelerin problemlerinin çözümüne yönelikçalışmaların arttırılma gereksinimine dikkat çekilmiştir

Kaynakça

  • Akkök, F. “Özürlü Çocukların Eğitiminde Aile Rehberliği”,Özel Eğitim Dergisi, C. 1, S. 1, 1991, s. 54-56.
  • Boyer, P.A. “The Role of the Family Therapist in Supportive Services to Families with Handicapped Children “,Clinical Social Work Journal, V.14, N. 3, 1986, p. 250-261.
  • Cebiroğlu, R.Geç Gelişen ve Güç Öğrenen Çocuklar Bakım Öğretim Tedavi, İstanbul, 1976.
  • Christensen, B., De Blassie, R.R. “Counseling with Parents of Handicapped Adolescents”,Adolescence, V.15, N. 58, 1980, p.397-407.
  • Davis, H. “Counseling Parents of Children who have Intellectual Disabilities”,Early Child Development and Care, V. 22, 1985, p. 19-35.
  • Gargiulo, R. M.Working with Parents of Exceptional Children: A Guide for Professionals. 1985. Boston.
  • Kuzgun, Y. “Özürlü Bireylere Rehberlik”,Özel Eğitim Dergisi, C. 1, S. 1, 1991, s. 10- 16.
  • Küçüker, S. “Özürlü Çocuk Ailelerine Yönelik Psikolojik Danışma Hizmetleri”,Özel Eğitim Dergisi, C. 1, S. 3, 1993, s. 23-29.
  • Naidoo, R. M. “Counseling Parents with Handicapped Children“, Projective Psychology, V. 29, N. 1, 1984, p. 13-17.
  • Özgür, İ.Eğitilebilir Zihinsel Özürlü Çocukların Ana-Baba Eğitiminin Ana-Baba ve Çocuk Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1993, Adana.
  • Peterson, L. E., Kelleer, C. C. “Working with Parents of Disturbed Adolescents: A Multifaceted group Approach”,Child Welfare, V. 66, N. 2, 1987, p. 139-148.
  • Seligman, M. “Handicapped Children and Their Families”,Journal of Counseling and Development, V. 64, 1985, p. 274-277.
  • Stewart, J.C.Counseling Parents of Exceptional Children, 2’nd Edition, Charles E. Merril Publishing Company, 1986, Columbus.
  • Ünlü, S.Engelli Çocuğu Olan Ailelere Rehberlik, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 331, 1989, Eskişehir.
  • Werth, L. H., Oseroff, A.B. “Continual Counseling Intervention: Lifetime Support for the Family with a Handicapped Member”,The American Journal of Family Therapy, V.15, N. 4, 1987, p. 333-342.
Yıl 2001, Sayı: 2, 95 - 102, 01.11.2001

Öz

In this article, it is tried to explain that why families who havehandicapped children need psychological counseling services. In thisframework, reactions that families who have handicapped children canshow and counseling services are explained. Especially, the questionof what can be done while giving counseling services to those familiesis concerned. Finally, it is attracted attention to the need of increasingstudies for the resolving problems of those families

Kaynakça

  • Akkök, F. “Özürlü Çocukların Eğitiminde Aile Rehberliği”,Özel Eğitim Dergisi, C. 1, S. 1, 1991, s. 54-56.
  • Boyer, P.A. “The Role of the Family Therapist in Supportive Services to Families with Handicapped Children “,Clinical Social Work Journal, V.14, N. 3, 1986, p. 250-261.
  • Cebiroğlu, R.Geç Gelişen ve Güç Öğrenen Çocuklar Bakım Öğretim Tedavi, İstanbul, 1976.
  • Christensen, B., De Blassie, R.R. “Counseling with Parents of Handicapped Adolescents”,Adolescence, V.15, N. 58, 1980, p.397-407.
  • Davis, H. “Counseling Parents of Children who have Intellectual Disabilities”,Early Child Development and Care, V. 22, 1985, p. 19-35.
  • Gargiulo, R. M.Working with Parents of Exceptional Children: A Guide for Professionals. 1985. Boston.
  • Kuzgun, Y. “Özürlü Bireylere Rehberlik”,Özel Eğitim Dergisi, C. 1, S. 1, 1991, s. 10- 16.
  • Küçüker, S. “Özürlü Çocuk Ailelerine Yönelik Psikolojik Danışma Hizmetleri”,Özel Eğitim Dergisi, C. 1, S. 3, 1993, s. 23-29.
  • Naidoo, R. M. “Counseling Parents with Handicapped Children“, Projective Psychology, V. 29, N. 1, 1984, p. 13-17.
  • Özgür, İ.Eğitilebilir Zihinsel Özürlü Çocukların Ana-Baba Eğitiminin Ana-Baba ve Çocuk Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1993, Adana.
  • Peterson, L. E., Kelleer, C. C. “Working with Parents of Disturbed Adolescents: A Multifaceted group Approach”,Child Welfare, V. 66, N. 2, 1987, p. 139-148.
  • Seligman, M. “Handicapped Children and Their Families”,Journal of Counseling and Development, V. 64, 1985, p. 274-277.
  • Stewart, J.C.Counseling Parents of Exceptional Children, 2’nd Edition, Charles E. Merril Publishing Company, 1986, Columbus.
  • Ünlü, S.Engelli Çocuğu Olan Ailelere Rehberlik, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 331, 1989, Eskişehir.
  • Werth, L. H., Oseroff, A.B. “Continual Counseling Intervention: Lifetime Support for the Family with a Handicapped Member”,The American Journal of Family Therapy, V.15, N. 4, 1987, p. 333-342.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Songül Tümkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tümkaya, S. (2001). ENGELLİ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE YÖNELİK PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ GEREKSİNİMİ. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi(2), 95-102.