Özel eğitimde, erken eğitim; özel eğitimin en temel ilkesidir. Bu
nedenle, çocuğun özel eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerine ihtiyaç
duyduğu sağlık ve eğitim kurullarınca belirlendiğinde; aile, çocuğunun
durumu konusunda bilgilendirilmeli ve özel eğitim ve rehabilitasyon
hizmetlerini veren kurumlara yönlendirilmelidir.
Özel eğitim ve rehabilitasyon kurumları ise özel eğitim ve
rehabilitasyon hizmetlerinden yararlanan bireylerin ailelerini vermiş
olduğu hizmetlerin dışında tutamaz. Çünkü kurumda verilen eğitim ve
rehabilitasyon hizmetlerine ailenin de dahil edilmesi, verilen
hizmetlerin etkililiğini artırdığı gibi sonucun daha etkin ve verimli
alınmasını hızlandırmaktadır.
Bu çalışmada özel, özel eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerine aile
katılımının sağlanmasının önemi üzerinde durulmuştur
özel eğitim ve rehabilitasyon özel eğitim verehabilitasyon hizmetlerine ihtiyaç duyan birey aile eğitimi
Early education in special education is basic principle ofspecial education. Due this fact, when it is determined the child needspecial education and rehabilitation services by health andeducational boards, family must be informed about the child’s statusand they must be referred to the institutions that deliver specialeducation and rehabilitation services.Special education and rehabilitation agencies can not apart thefamilies of the special education and rehabilitation service users.Involvement of the families to the education and rehabilitationservices contributes the efficacy of the services and help to reach theresults as soon as possible.Within this study, importance of the family involvement in specialeducation and rehabilitation services is described
special education and rehabilitation person need specialeducation and rehabilitation services family education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.