Bu çalışma, görme engelli çocuklar ile normal görme düzeyine sahip çocukların okuma hızlarını karşılaştırmak amacıyla planlandı. Çalışmaya Ankara’da bulunan İlköğretim okulunda eğitim gören, yaşları 714 yaşlarında, iletişim kurabilen ve normal görme düzeyine sahip 30 çocuk ile 30 görme engelli çocuk alındı. Normal görme düzeyine sahip çocuklara bir dakika süresince 14 punto büyüklüğünde yazılmış olan metin okutuldu. Görme engelli çocuklara ise aynı metnin Braille alfabesine çevrilmiş biçimi okutuldu. Okunan toplam harf ve boşluklar sayılarak 6’ ya bölündü ve çıkan sonuç okuma hızı olarak kaydedildi. Normal görme fonksiyonuna sahip bireylerin dakikada ortalama 97. 66 ± 54. 88 kelime, görme engelli bireylerin ise dakikada 17. 63 ± 15,87 kelime okuduğu saptandı. Her iki grubun okuma hızları karşılaştırıldığında gruplar arasındaki farkın normal görme düzeyine sahip çocuklar lehine istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<. 05). Sonuç olarak, görme engelli çocukların normal görme düzeyine sahip çocuklardan daha düşük hızda olmalarının görme engelli çocukların Braille ile okudukları kitap sayısının yetersiz olmasından ve okuma ile ilgili olarak daha az cesaretlendirilmiş Ayrıca, görme engelli çocukların okuma hızlarını artırılabileceği ve daha iyi akademik başarı seviyelerine ulaşabilecekleri düşünülmektedir
The aim of this study was to compare to reading speed between visually impaired with children and normal sighted children. This study was included who were continuing education in Ankara primary school, their age range’s was 7- 14 years and 30 sighted to 30 visually impaired. Sighted children read a page in a one minute which letter sized 12. Same page was read by Braille in visually impaired children. Reading words of children were detected by counting totally reading letter and dividing it to six as a word is formed by 6 characters (including space). True reading word in a minute was 97. 66±54. 88 in normal sighted children and 17. 63±15. 87 in visually impaired children. There were significant differences between groups (p<0. 05). As a conclusion, results of we calculated same page to reading letter. It was found sighted children read a letter better than visually impaired children. It was thought that visually impaired children less reading a book with Braille therefore they did not developed their reading skills. This method was simple, valid and took a short time. It was concluded that the increasing the reading speed of visually handicapped children might help to academic success
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.