ÖZET
Yoksulluk, günümüzün en önemli sorunlarından biridir. Çok boyutlu bir yapıya sahip olması nedeniyle, farklı değişkenler temel alınarak açıklanmakta ve bu yapının ölçümü için çeşitli yöntemler geliştirilmektedir. Sosyal hizmet uzmanları, yoksul müracaatçılarla gerçekleştirdikleri çalışmalarla yoksullukla mücadeleye katkıda bulunmaktadır. Ancak, yoksulluğun nedenlerine dair araştırmaların yetersizliği ve sosyal hizmet öğrencilerinin yoksullukla ilgili tutumlarının belirlenmemiş olması, gelecekteki mücadele çabalarını büyük ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı, sosyal hizmet öğrencilerinin yoksulluğun nedenlerine yönelik tutumlarını incelemektir. Fotoses çalışması katılımcıların gündelik yaşamlarından bir konuyu fotoğraflayarak yorumladıkları bir eylem araştırması yöntemidir. Bu çalışmada Sosyal Hizmet bölümü öğrencilerinin yoksulluk algılarını kendilerinin çektiği fotoğraflar ile somutlaştırmak ve katılımcı merkezli bir açıdan yorumlamak amacıyla uygulanmıştır. Öğrencilerin yoksulluk algısı kendi çektikleri fotoğraf ve yorumlamalarla betimlenmeye çalışılmıştır. Çalışmaya 40 Sosyal Hizmet öğrencisi katılmış ve toplamda 40 fotoğraf ve yorum elde edilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda 11 fotoğraf seçilerek bu çalışmada kullanılmıştır. Fotoğraflar ve yorumların analizinde 3 farklı tema kullanılmıştır: Ekonomik Krizin Etkileri: Yoksulluk, Yurtta Kalan Öğrenci Olmak ve Toplumsal Yansımalar.
Çalışma sonucunda çalışmaya katkı sunan öğrencilerin yoksulluk olgusunu açıklarken bireysel ve toplumsal imgelere odaklandıkları belirlenmiştir. Çalışmaya katılan öğrenciler özellikle ekonomik kriz sonrası krizin etkilerine odaklanmış, yurt yaşamındaki zorlukları vurgulamışlardır. Ayrıca toplumsal imgeler noktasında toplumsal eşitsizlik, aile üyelerinin aile içindeki yükü vurgulanmıştır. Bu çalışmada fotoses yönteminin öğrenciler ve genç nüfus odağında uygulandığında katılımcı odaklı ve verimli bir çalışma türü olabileceği vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.