The main purpose of this study is to examine the relationship between high school students' lifelong learning tendencies and educational social media acceptance levels in terms of various variables. The research design is the relational screening method. The universe of the research consists of 783 students at the 9th, 10th, 11th and 12th grades of high school students studying in three different school types in the 2021-2022 academic year in Uşak. In the research, "Personal Information Form", "YouTube Acceptance for Educational Purposes" scale developed by Kılıç and Yılmaz (2021), and "Lifelong Learning Tendency Scale" developed by Diker-Coşkun (2009) were used as data collection tools. According to the results of the research, there is a negative and low-level significant relationship between students' lifelong learning tendencies (LLL) and their YouTube acceptance for educational purposes. It was determined that while the LLL tendencies of the students differed significantly in terms of gender and school type variables, it did not differ significantly in terms of the grade level variable. On the other hand, it was determined that the educational YouTube acceptances of the students differed statistically significantly according to the school type and grade level variables, however, the gender variable did not significantly affect the educational YouTube acceptances of the students.
Bu çalışmanın temel amacı lise öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitsel amaçlı Youtube kabul düzeyleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma deseni, ilişkisel tarama yöntemidir. Araştırmanın evreni Uşak ilinde 2021-2022 eğitim–öğretim döneminde üç farklı okul türünde öğrenim gören 9, 10, 11 ve 12. sınıf düzeyindeki lise öğrencileridir. Örneklemi ise 783 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, Kılıç ve Yılmaz (2021) tarafından geliştirilen ‘‘Eğitsel Amaçlı Youtube Kabul Ölçeği’’ ve Diker-Coşkun (2009) tarafından geliştirilen ‘‘Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri (YBÖ) ile eğitsel amaçlı Youtube kabulleri arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öğrencilerin YBÖ eğilimlerinin cinsiyet ve okul türü değişkenleri bakımından anlamlı farklılaşırken, sınıf düzeyi değişkeni bakımından anlamlı farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin eğitsel amaçlı Youtube kabulleri ise okul türü ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir biçimde farklılaştığı, buna karşın cinsiyet değişkeninin öğrencilerin eğitsel amaçlı Youtube kabullerini anlamlı düzeyde etkilemediği saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hayat Boyu Öğrenme, Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.