1880'lerden 1980'lere kadar olan zaman dilimi, dilbilim, psikoloji ve sosyoloji alanlarında temel kavramların oluşturulduğu kritik bir dönemi temsil eder. Modern dilbilimin ortaya çıkması, psikolojinin ayrı bir bilim disiplini olarak kurulması, Durkheim'ın kolektif bilincin ve inançların toplumsal doğasının kavramı gibi alanlardaki önemli gelişmeler, iki dünya savaşı ve jeopolitik değişimler, dil öğretim metodolojileri ve teorileri üzerinde büyük etkiler yaratmıştır. Bu olayların etkisi, okul sistemlerinde değişikliklere neden olmuş, eğitim bakanlıklarını idari önlemler almaya sevk etmiş ve Uluslararası Fonetik Derneği (IPA) gibi yeni organizasyonların ve dil öğretmenleri derneklerinin kurulmasına yol açmıştır. Bu araştırma, dilbilim, psikoloji ve sosyolojinin iç içe geçmişliğinin dil eğitimi pedagojisinin tarihsel gelişimi sırasında nasıl şekillendiğine dair nüanslı bir anlayış sunmayı amaçlamaktadır. Bu disiplinlerin kesişimi, dil eğitimi metodolojilerini ve teorilerini şekillendirmede ışık tutarak dil eğitimi alanında eğitimciler, araştırmacılar ve politika yapıcılar için iç görüler sunmaktadır.
The time frame from the 1880s to the 1980s represents a crucial era where foundational ideas in linguistics, psychology, and sociology were established. Major developments in these fields such as the emergence of modern linguistics, establishment of psychology as a distinct scientific discipline, Durkheim’s concept of collective consciousness and societal nature of beliefs, two world wars, and geopolitical changes greatly influenced language teaching methodologies and theories during this time. The impact of these events resulted in changes within school systems, prompting ministries of education to take administrative measures. It also gave rise to the establishment of new organizations like the International Phonetic Association (IPA) and associations for language teachers. The research aims to provide a nuanced understanding of the interconnectedness of linguistics, psychology, and sociology in molding language pedagogy during a crucial period in its historical development. The intersection of these disciplines sheds light on shaping language teaching methodologies and theories, offering insights for educators, researchers, and policymakers in the field of language education.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Eğitimin Psikolojik Temelleri , Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.