Bu araştırmada, üniversite yöneticilerinin kurumlarındaki eğitim teknolojilerini yönetme becerilerinin, akademik ve idari yöneticilerin görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama modelinde yapılan bu çalışmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Gümüşhane üniversitesi ile Atatürk üniversitelerinde görev yapan 1464 akademisyen 98 idari yönetici oluşturmaktadır. Akademik yöneticinin % 21 olan 305 ve idari yöneticinin %79.59’ u olan 78 yöneticiye ulaşılmıştır.
Verilerin toplanmasında, “Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği öz-yeterlik ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ve standart sapma, t-testi, ANOVA ve LSD testi kullanılmıştır.
Üniversitelerde görev yapan akademik ve idari yöneticiler, teknolojik liderlik ve teknolojik liderliğin bileşenleri açısından kendilerini kısmen ile yeterli düzeyde gördükleri bulunmuştur. Teknolojik liderlik ve teknolojik liderliğin alt bileşenleri olan vizyoner liderlik, dijital çağ öğrenme kültürü, profesyonel uygulamada mükemmellik, sistematik gelişim ve dijital vatandaşlık açılarından bakıldığında, akademisyen yöneticilerin idari yöneticilerden; Gümüşhane Üniversitesi yöneticilerinin Atatürk üniversitesi yöneticilerinden; alt kademe yöneticilerinin üst kademe yöneticilerinden, anlamlı farkların olduğu, sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.