İnsan, yaşantısında memnuniyet arayan sosyal bir varlıktır. Atılan her bir adım, girişilen her bir iş, kişinin yaşantısıyla ilgili memnuniyet düzeyini artırmak amacını taşır. Bu memnuniyet durumu duygusal tatmin olarak da ifade edilebilir. Fiiliyatın sonunda memnun olmayı beklemek, insanoğlunun doğası gereği sıradandır. Bununla birlikte memnuniyet durumlarını etkileyen dâhili ve harici birtakım sebepler ortaya çıkabilir. Bu sebepler kişinin memnuniyetsizliğine, dolayısıyla mutsuzluğuna yol açabilmektedir. Kişinin iştigal ettiği işle ilgili memnuniyet düzeyi, onun çalışmalarındaki verimliliği açısından son derece önemlidir. Girmiş oldukları sınavların neticesinde eğitim fakültesini kazanmış öğrencilerin şehre, üniversiteye ve öğrenim gördükleri bölüme ilişkin memnuniyet durumlarını tespit etmek amacıyla yapılmış olan bu çalışma, onların memnuniyetlerinin veya memnuniyetsizliklerinin sebeplerini ortaya çıkarmayı hedef almaktadır. Bu doğrultuda çalışma, Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve RPD bölümlerinin 3’üncü sınıflarından belirlenen 3’er öğrenci ile sınırlandırılmış ve toplam 12 katılımcı ile çalışılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması bu makalede işe koşulmuş ve görüşme yöntemi ile veriler toplanmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizi ile yorumlandıktan sonra tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.