Bu araştırmada üniversitede hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişki ve zaman yönetimi becerilerine sahip olma düzeylerinin akademik erteleme davranışını yordayıp yordamadığı incelenmiştir. Araştırmaya 2014-2015 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda (YDYO) öğrenim görmekte olan İngilizce Hazırlıktan 479 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 345’i kadın, 134’ü erkektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Alay ve Koçak (2002) tarafından geliştirilen “Zaman Yönetimi Ölçeği” ve Çakıcı (2003) tarafından geliştirilen “Akademik Erteleme Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve yüzdelik değer gibi betimsel istatistikler kullanılmıştır; değişkenler arası ilişkilerin incelenmesinde çoklu korelasyon (Pearson Korelasyon Katsayısı), zaman yönetimi becerilere sahip olma düzeyinin akademik erteleme üzerindeki yordayıcılığının test edilmesinde ise hiyerarşik regresyon tekniğinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin zaman yönetim becerileri ile akademik erteleme davranışları arasında negatif yönlü, orta düzeyde, anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkarılmıştır. Hiyerarşik regresyon analizi sonuçlarına göre ise, zaman yönetimine yönelik becerilere ait üç boyutun, akademik erteleme davranışlarındaki toplam varyansın %46’sını açıkladığı tespit edilmiştir.
Anahtar Sözcükler: zaman yönetimi, akademik erteleme, erteleme davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.