Ülkemizde
son yıllarda öğretim teknolojilerinin öğrenme ortamlarında kullanılmasını
desteklemek amacıyla FATIH projesi adıyla bilinen ve özellikle etkileşimli
tahtaların kullanımının ön plana çıktığı bir proje gerçekleşmiştir. Bu
araştırma, etkileşimli tahtaların ortaöğretim fizik derslerinde kullanımına
ilişkin farklı sınıf seviyelerinde bulunan öğrencilerin algılarını ortaya
koymayı amaçlamaktadır. Betimsel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmanın
örneklemini, Uşak ilinde 9., 10. ve 11. sınıfta öğrenim gören toplam 216
öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin
içerik analizi yöntemiyle analiz edildiği araştırmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin önemli bir
kısmının fizik dersinde etkileşimli tahtanın kullanımına yönelik olumlu
görüşlere sahip olduklarını göstermektedir. Katılımcılar genel anlamda etkileşimli
tahtaların kullanılmasının; (1) ders
süresini verimli kullanma, (2) fiziği
daha iyi öğrenme (anlama) ve (3) motivasyon bağlamında katkılarına değindikleri
görülmektedir. Ayrıca katılımcıların %36’sı da etkileşimli tahtaların
kullanılmasının öğretmenlerinin öğretme stillerinde herhangi bir farklılık
oluşturmadığını ifade etmişlerdir. Benzer şekilde bazı öğrencilerin etkileşimli
tahtaların sadece yazmak amacıyla kullanıldığından dolayı beyaz tahtadan bir
farkı olmadığını belirttikleri görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.