Eğitim
kurumlarında teknoloji kullanımına yön veren, okulda teknoloji kullanım kültürü
oluşturmayı amaçlayan bireyler teknoloji koçu olarak ifade edilmektedir. Eski
adı ile formatör yeni adı ile bilişim teknoloji öğretmenleri bu yönü ile bir
teknoloji koçu olarak görev yapmakta olup, bilişim teknolojileri
öğretmenlerinden bu yönü ile ayrışmaktadır. Bu araştırmanın amacı 2011 yılında
ISTE (International Society for Technology in Education - Uluslararası Eğitimde
Teknolojiler Topluluğu) tarafından teknoloji koçları için yayınlanan ISTE-C
standartları temel alınarak Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmenlerinin (BTRÖ)
teknoloji koçluk düzeylerini belirleyecek bir ölçme aracının geliştirilmesidir.
Bu kapsamda Türkiye genelinde görev yapan 404 BTRÖ’nün katılımı ile ölçek
geliştirme çalışması yapılmıştır. Araştırma sonucunda üç faktörlü (Vizyoner
Liderlik- α1=.938, Mesleki Gelişim - α2=.936 ve Dijital Vatandaşlık - α3=.905)
ve 20 maddeden oluşan bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirliğini
belirlemek için ölçeğin iç tutarlılık katsayısı α=.958 olarak hesaplanmıştır.
Ayrıca madde ayırt edicilik puanlarına da bakılmıştır. Geliştirilen ölçme
aracının BTRÖ’lerin teknoloji koçluk düzeylerini belirleyecek geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı olduğu ifade edilebilir.
Teknoloji koçluğu bilişim teknolojileri rehber öğretmenleri iste-cse
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.