Programların temel öğelerinden biri olan ölçme ve değerlendirme,
öğretmenlerin üzerinde bilgi, tutum ve beceri geliştirmesi gereken bir alandır.
Çalışmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme
yöntemlerine yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Sosyal bilgiler
öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerine yönelik
tutumlarının cinsiyet, eğitim düzeyi, kıdem ve sınıf mevcudu değişkenlerine
göre incelenmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma nicel araştırma yönteminde
olup, tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 öğretim yılında
Çanakkale il merkezindeki Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2016-2017
öğretim yılında yansız atama yoluyla seçilen ve Çanakkale il merkezindeki
okullarında görev yapan 140 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak Öztürk (2014) tarafından geliştirilen, geçerlik ve
güvenirliği sağlanan “Öğretmen Alternatif
Ölçme – Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Tutum Ölçeği”
kullanılmıştır. Sonuç olarak sosyal
bilgiler öğretmenleri alternatif ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin
tutumları olumlu düzeydedir. Öğretmenlerin bu duyuşsal hazırbulunuşluk
düzeyleri dikkate alınarak, eğitimsel süreçte bir fırsat olarak yorumlanan
alternatif ölçme ve değerlendirmeye yönelik işlevsel girişimler ve destekler
sağlayacak eğitsel politikalar geliştirilmelidir.
Alternatif ölçme ve değerlendirme sosyal bilgiler öğretmeni tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.