Çevre
bilinci oluşturmanın yolu geri dönüşüm farkındalığı ile ilişkilidir. Bu nedenle
geri dönüşüm önemli bir konu olarak ele alınmalı ve geri dönüşüm bilincinin
okullarda çocuklara aktarılması gerekmektedir. Geri dönüşüm farkındalığının
erken yaşlarda sağlanması için geri dönüşüm ile ilgili çeşitli çalışmalara okul
öncesi eğitimden itibaren yer verilmeye başlanmalıdır. Bu bağlamda yapılan bu
araştırma, okul öncesi eğitimde artık materyaller ile yapılan sanat
etkinliklerinin çocukların geri dönüşüm farkındalık düzeylerine etkisinin
incelenmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, nicel yaklaşımın
deneysel desenlerinden tek grup ön test-son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde 5 yaş grubu 20
çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; ön test ve
son testte kullanılmak üzere Geri Dönüşüm Mülakat Formu ile çocukların geri
dönüşüm farkındalık gelişimini gözlemlemek amacıyla Sınıf İçi Gözlem Formu
kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, çocukların çöp kavramı hakkında
bilgilerinde, çöp olmayan, tekrar kullanılanlar hakkında bilgilerinde,
çocukların geri dönüşüm sembolünde farkındalık sağlanarak çocukların geri
dönüşüm kavramı hakkında bilgilerinde, çocukların nelerin geri dönüştürüldüğü
hakkında bilgilerinde, çocukların artık materyalleri nasıl değerlendireceği
hakkındaki bilgilerinde, kağıt, plastik, metal ve artık materyallerin tekrar
nasıl kullanılacağı hakkında bilgilerinde anlamlı düzeyde değişimin olduğu
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.