Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 122 - 144, 07.02.2017
https://doi.org/10.29065/usakead.285941

Öz

Kaynakça

  • Abdel-Nour, F. (2003). National responsibility. Political Theory, 31 (5), 693-719.
  • Aladağ, S. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi yaklaşımlarının öğrencilerin sorumluluk değerini kazanma düzeyine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitimi Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, R. (2007). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeyleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ayas, C., Çeken, R., Eş, H., & Taştan, B. (2013). Bu benim eserim: Fen bilimleri projelerinde vatandaşlık eğitimi açısından sosyal sorumluluk ve vatandaşlık bilinci. Journal of Social Sciences, 6 (14), 1-19. 23.11.2016 tarihinde http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adyusbd/article/view/5000041603 adresinde alınmıştır.
  • Barrett, J. D. (2009). Corporate social responsibility and quality management revisited. The Journal for Quality and Participation, 31 (4), 24-32.
  • Bilgiç, N. (2003). Sorumluluk Eğitimi. Ankara: Mamak Rehberlik Araştırma Merkezi.
  • Bridge, B. (2004). Siz olsaydınız ne yapardınız etik değerler eğitimi. İstanbul: Beyaz.
  • Bufford, R. K., Gordon, M., Hansen, S., & Campbell, C., (2004). Finding consistency in social responsibility. American Psychological Association, Hawaii: Honolulu.
  • Çelik, F. (2010) 5. sınıf sosyal bilgiler programında sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin kazandırılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çelikkaya, H. (1996). Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.

ÖĞRETMENLERİN SORUMLULUK DEĞERİ ALGILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 122 - 144, 07.02.2017
https://doi.org/10.29065/usakead.285941

Öz











Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin sorumluluk algılarını, öğrencilerde
gözlemledikleri sorumluluk davranışları ile öğrencilerde gözlemlemek
istedikleri sorumluluk davranışlarını, öğretmenlerin sorumluluk değerini
kazandırmak için yapmış oldukları etkinlikleri ve öğretim programlarının değer
kazandırmada yeterli olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmada var olan bir
durumu betimlemeyi sağlayan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada çalışma
gruplarının oluşturulması sürecinde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tipi
kullanılmıştır. Zihin haritası ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile
elde edilen verilerin analizinde tümevarım analiz tekniği kullanılmıştır. Verileri
tanımlama, kodlama ve sınırlama sürecini içeren tümevarım analizinde toplanan
verileri açıklayabilecek kavramlara ve ilişkilere ulaşılması temel hedeftir.
Araştırma sonucunda öğretmenlerin sorumluluk algıları; öğretmenlerin
öğrencilerde gözlemledikleri ve görmek istedikleri sorumluluklar; öğretmenlerin
öğrencilere sorumluluk değerini kazandırmada kullandıkları etkinlikler ve
öğretmenlere göre öğretim programında verilen değerlerin öğrencilere değerleri
kazandırmada etkili olup olmadığı açıklanmıştır.
    

Kaynakça

  • Abdel-Nour, F. (2003). National responsibility. Political Theory, 31 (5), 693-719.
  • Aladağ, S. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi yaklaşımlarının öğrencilerin sorumluluk değerini kazanma düzeyine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitimi Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, R. (2007). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeyleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ayas, C., Çeken, R., Eş, H., & Taştan, B. (2013). Bu benim eserim: Fen bilimleri projelerinde vatandaşlık eğitimi açısından sosyal sorumluluk ve vatandaşlık bilinci. Journal of Social Sciences, 6 (14), 1-19. 23.11.2016 tarihinde http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adyusbd/article/view/5000041603 adresinde alınmıştır.
  • Barrett, J. D. (2009). Corporate social responsibility and quality management revisited. The Journal for Quality and Participation, 31 (4), 24-32.
  • Bilgiç, N. (2003). Sorumluluk Eğitimi. Ankara: Mamak Rehberlik Araştırma Merkezi.
  • Bridge, B. (2004). Siz olsaydınız ne yapardınız etik değerler eğitimi. İstanbul: Beyaz.
  • Bufford, R. K., Gordon, M., Hansen, S., & Campbell, C., (2004). Finding consistency in social responsibility. American Psychological Association, Hawaii: Honolulu.
  • Çelik, F. (2010) 5. sınıf sosyal bilgiler programında sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin kazandırılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çelikkaya, H. (1996). Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Sezer

Okan Çoban

İbrahim Akşit

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2017
Gönderilme Tarihi 15 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sezer, A., Çoban, O., & Akşit, İ. (2017). ÖĞRETMENLERİN SORUMLULUK DEĞERİ ALGILARININ İNCELENMESİ. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 122-144. https://doi.org/10.29065/usakead.285941

Cited By









open-access-logo-png-transparent.png  by.png     wilson-1024x270.png

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.