Öğretim tasarımı genel
olarak belirli genel ve özel hedefler üzerine yapılandırılmış bir konunun
işlenişiyle ilgili tüm öğelerin planlanmasıyla ilişkilidir. Eğitimdeki farklı yaklaşımlar, öğretim
tasarımı için de farklı pek çok modelin gelişmesini etkilemiştir. Dick, Carey
ve Carey Modeli de bu modellerden biridir. Bu model 1968 yılında
yapılandırılmış olmasına rağmen, farklı yıllarda, model üzerinde Dick, Carey ve
Carey tarafından değişiklikler yapılmıştır.
Bu çalışmada, Dick,
Carey ve Carey Öğretim Tasarımı Modeli’nin 0basamaklarına uygun olarak Sınıf
Öğretmenliği programı VI. Dönem (III. Sınıf, Bahar Dönemi) öğrencileriyle “Sınıf
Yönetimi” dersinde bir uygulama gerçekleştirilmiş, çeşitli veri toplama
teknikleri kullanılarak modelin öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.