Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 51 - 68, 06.08.2018

Öz

Kaynakça

  • .

Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Algılarının Cinsiyet, Yaş ve Görev Yapılan Okul Türü Açısından İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 51 - 68, 06.08.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı; sınıf
öğretmenlerinin fen bilimleri dersine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi
öz güven algılarının cinsiyet, yaş ve görev yapılan okul türü açısından
 incelenmesidir. Çalışmada
nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kütahya ili ve ilçelerinde, devlet okulu ve
özel okulda görev yapan 314 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veri toplama araçları
olarak; Graham, Burgoyne, Cantrell, Smith, ve Harris (2009) tarafından
geliştirilen,  Timur ve Taşar (2011)
tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven
Ölçeği (TPABÖGÖ)” ile araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”
kullanılmıştır. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına
göre; sınıf öğretmenlerinin TPAB öz güven algılarının yüksek olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin TPAB öz güven algıları ile; cinsiyet, görev
yapılan okul türü arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Bunun yanında sınıf öğretmenlerinin TPAB öz güven algıları ile yaş arasında
istatistiksel açıdan anlamlı ve negatif bir ilişki bulunmuştur. 

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Güder

Metin Demir

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 23 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güder, O., & Demir, M. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Algılarının Cinsiyet, Yaş ve Görev Yapılan Okul Türü Açısından İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 51-68.

open-access-logo-png-transparent.png   by.png 

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.