Bu araştırma, ders denetimi açısından öğretmenlerin okul müdürlerine bakış açısını yedi alt boyutta belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma 2018 yılında Kayseri ili ortaöğretim kurumlarında görev yapan 388 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak 32 maddeden oluşan ‘’Eğitim Denetmenlerine Yönelik Öğretmen Bakış Açısını Belirleme Ölçeği’’ kullanılmıştır. Bu ölçek öğretmenlerin: denetim ihtiyacı, samimiyet, anlayış gösterme, uzmanlık, denetimin niteliği, denetmenlik algısı, denetimin yeterliliği olmak üzere yedi alt boyutu ele almıştır. Beşli Likert tipi ölçek ile bu alt boyutlar öğretmenlerin cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre yorumlanmıştır. Öğretmenler okul müdürlerinin ders denetiminde samimi, anlayışlı, uzman, nitelikli ve denetimin yeterli olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin cinsiyet ve öğrenim durumu alt boyutlarda anlamlı fark göstermemiştir. Öğretmenlerin kıdemleri artıkça okul müdürlerini ders denetiminde samimi buldukları ancak uzman ve nitelikli bulmadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
denetim ders denetimi eğitim denetmeni orta öğretim okulları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.