BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions Of The Participant About Using Creative Drama Method In Analysing Different Personality Types

Yıl 2013, , - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh348

Öz

In this study, it was aimed to know different personality type of individuals (popular optimist, melancholy perfectionist, strong perchloric peaceful cold-blooded) themselves in their working life by means of their pyhsical movement and attitude by using creative drama methods. The sample of the study includes branch directors working in Ministry of Science, Industry and Technology in Çankaya, Ankara. The group consists of totally 25 person including 4 woman and 21 man participants. Application of the study lasted 24 hours between March 1 2013 and March 29 2013. In this study case study which study a recent fact in its real content was used. In the study interviews was used as the data collection methods which is one of the qualitative data collection methods. An interview Schedule was developed by the researcher. This form was given to specialists and semi-contructed form was developed based on their opinions. Six questions were prepared for participants. Qualitative data was analyzed by descriptive analysis methods. The results of the interview form were solved using descriptive analysis the previous data were read and organized. Interviews with participant and the evaluation part of the sessions are used as data and qualitative data that is obtained from interview forms is analyzed by content analysis.The data obtained from interviews was transcripted by using computers and then themes and codes were generated and the results were presented by alignment of participant opinions. At the end of the study, participants expressed that knowing their features of personality types would increase their efficieny and interaction in their work environment.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık, Ankara. Adler, A. (2000) Bireysel psikoloji. (Çev. Halis Özgü) Hayat Yayıncılık, İstanbul. Aykaç, M. (2013).The effect of creative drama activities on personal development of housewives. Educational Research and Reviews. Vol. 8 (21), pp. 2130-2135, 10 November. Aytaç, S. (2000). İnsanı anlama çabası. Ezgi Yayıncılık, Bursa. Aytaç, S. (2001) Çalışma yaşamında kariyer. Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Burger, J.M. ( 2006). Kişilik. Sarıoğlu, İ.D. (Çev.), Kaktüs Yayınları, İstanbul. Eren, E. (2006). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. Beta Basım Yayın, İstanbul. Eroğlu, F.(2000) Davranış bilimleri, (5. Baskı) Beta Basım A.Ş., İstanbul. Güneysu, S. and Temiz, S. (2012). Perceptions about drama before and after drama in education. Proc. Soc. Behav. Sci. 46:2046-2050. Kapız, S. Ö. (2001) İşin değişen anlamı ve birey yaşamında önemi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi Cilt.3, Sayı:2 Kavcar, C. (1999). Edebiyat ve eğitim. Engin Yayınevi, Ankara. Kunnanatt, J.T., (2003) "Type A behavior pattern and managerial performance: A Study among bank executives in India", International Journal of Manpower, Vol. 24 Iss: 6, pp.720 – 734. Littauer, F. (2007) Kişiliğinizi tanıyın- Personality Puls. Sistem Yayıncılık, s.53-111. Luthans, F. (1973). Organizational behavior. Sixth Edition, McGraw-Hill, New York. Oshagbemi, T. (2000). Satisfaction with co-workers’ behavior. Employee Relations, Vol. 22 No. 1, pp. 88-106. Ön, O. (2009). Kişisel gelişim eğitimlerinden stres yönetimi konusunun yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesi. Çağdaş Drama Derneği Milli Eğitim Bakanlığı Özel Doğaç Yaratıcı Drama Liderliği/Eğitmenliği Programı Bitirme Projesi. Ankara.
  • Patton, M.Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage. San, İ. (2006). ”Eğitimde yaratıcı drama” Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar. (Edt. H. Ömer Adıgüzel). Naturel Yayınları, Ankara. Taşar, T. (2012). “Empati kurma becerisinin iletişime katkısının yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi” Milli Eğitim Bakanlığı Özel Doğaç Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Bitirme Projesi. Ankara. Tınar, M. Y. (1999) Çalışma yaşamı ve kişilik. Mercek Dergisi. MESS, Sayı:14 Tosun, K. (1987) İşletme yönetimi, birinci cilt genel esaslar. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 3462, S.7. Vecchio, R.P. (1995) “Organizational behavior” Third Edition. Forth Worth: The Dryden Press. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara. Zel, U. (2001) Yönetimde kişilik ve kişilik özellikleri. Yönetim ve Organizasyon (İçinde), Editör: ), Editör: S. Güney, Nobel Yayınları, Ankara.

FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, , - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh348

Öz

Çalışma, bireyin çalışma hayatında bedensel hareket ve tavırları ile kendi kişilik tiplerini tanıması ve farklı kişilik tiplerini (Popüler Optimist, Mükemmeliyetçi Melankolik, Güçlü Klorik, Barışçıl Soğukkanlı) çalışma ortamı deneyimi yaşamış bireylere, yaratıcı drama yöntemi ile aktarılması amaçlanmıştır. Çalışmanın grubunu, Ankara ili, Çankaya ilçesi Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Destek Hizmetleri Başkanlığında çalışan şube müdürleri oluşturmaktadır. Grubun 4’ü kadın, 21’i erkek katılımcı olmak üzere toplam 25 kişidir. Uygulamalar 01 Mart 2013 ve 29 Mart 2013 tarihleri arasında toplam 24 saat sürmüştür. Bu çalışmada, nitel araştırma desenlerinden, güncel bir olguyu kendi gerçek yaşam çerçevesi içinde çalışan durum çalışması desenindedir. Çalışmada nitel veri toplama araçlarından görüşme kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından bir görüşme formu geliştirilmiştir. Bu formda yarı yapılandırılmış sorulara yer verilerek uzman görüşüne sunulmuş ve gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Katılımcı görüşmeleri için altı tane soru hazırlanmıştır. Görüşme formu ile ortaya çıkan nitel veriler, betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Bu çalışmada katılımcılara yöneltilen açık uçlu sorulardan elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış, bilgisayar ortamındaki veriler sürekli okunarak daha önceden araştırma sorularına uygun bir şekilde temalar altında araştırmacı tarafından ayrı ayrı oluşturulmuş ve katılımcılara ait görüşlerden alınan alıntılarla birlikte sunulmuştur. Çalışma sonunda, katılımcılar, kişilik tiplerinin özelliklerini bilmenin çalışma hayatında verimi ve iletişimi artıracağını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık, Ankara. Adler, A. (2000) Bireysel psikoloji. (Çev. Halis Özgü) Hayat Yayıncılık, İstanbul. Aykaç, M. (2013).The effect of creative drama activities on personal development of housewives. Educational Research and Reviews. Vol. 8 (21), pp. 2130-2135, 10 November. Aytaç, S. (2000). İnsanı anlama çabası. Ezgi Yayıncılık, Bursa. Aytaç, S. (2001) Çalışma yaşamında kariyer. Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Burger, J.M. ( 2006). Kişilik. Sarıoğlu, İ.D. (Çev.), Kaktüs Yayınları, İstanbul. Eren, E. (2006). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. Beta Basım Yayın, İstanbul. Eroğlu, F.(2000) Davranış bilimleri, (5. Baskı) Beta Basım A.Ş., İstanbul. Güneysu, S. and Temiz, S. (2012). Perceptions about drama before and after drama in education. Proc. Soc. Behav. Sci. 46:2046-2050. Kapız, S. Ö. (2001) İşin değişen anlamı ve birey yaşamında önemi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi Cilt.3, Sayı:2 Kavcar, C. (1999). Edebiyat ve eğitim. Engin Yayınevi, Ankara. Kunnanatt, J.T., (2003) "Type A behavior pattern and managerial performance: A Study among bank executives in India", International Journal of Manpower, Vol. 24 Iss: 6, pp.720 – 734. Littauer, F. (2007) Kişiliğinizi tanıyın- Personality Puls. Sistem Yayıncılık, s.53-111. Luthans, F. (1973). Organizational behavior. Sixth Edition, McGraw-Hill, New York. Oshagbemi, T. (2000). Satisfaction with co-workers’ behavior. Employee Relations, Vol. 22 No. 1, pp. 88-106. Ön, O. (2009). Kişisel gelişim eğitimlerinden stres yönetimi konusunun yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesi. Çağdaş Drama Derneği Milli Eğitim Bakanlığı Özel Doğaç Yaratıcı Drama Liderliği/Eğitmenliği Programı Bitirme Projesi. Ankara.
  • Patton, M.Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage. San, İ. (2006). ”Eğitimde yaratıcı drama” Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar. (Edt. H. Ömer Adıgüzel). Naturel Yayınları, Ankara. Taşar, T. (2012). “Empati kurma becerisinin iletişime katkısının yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi” Milli Eğitim Bakanlığı Özel Doğaç Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Bitirme Projesi. Ankara. Tınar, M. Y. (1999) Çalışma yaşamı ve kişilik. Mercek Dergisi. MESS, Sayı:14 Tosun, K. (1987) İşletme yönetimi, birinci cilt genel esaslar. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 3462, S.7. Vecchio, R.P. (1995) “Organizational behavior” Third Edition. Forth Worth: The Dryden Press. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara. Zel, U. (2001) Yönetimde kişilik ve kişilik özellikleri. Yönetim ve Organizasyon (İçinde), Editör: ), Editör: S. Güney, Nobel Yayınları, Ankara.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murtaza Aykaç Bu kişi benim

Fatoş Tiryaki Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Aykaç, M., & Tiryaki, F. (2012). FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ. Tarih Okulu Dergisi, 2013(XVI). https://doi.org/10.14225/Joh348
AMA Aykaç M, Tiryaki F. FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ. Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2012;2013(XVI). doi:10.14225/Joh348
Chicago Aykaç, Murtaza, ve Fatoş Tiryaki. “FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ”. Tarih Okulu Dergisi 2013, sy. XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh348.
EndNote Aykaç M, Tiryaki F (01 Aralık 2012) FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ. Tarih Okulu Dergisi 2013 XVI
IEEE M. Aykaç ve F. Tiryaki, “FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi: 10.14225/Joh348.
ISNAD Aykaç, Murtaza - Tiryaki, Fatoş. “FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ”. Tarih Okulu Dergisi 2013/XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh348.
JAMA Aykaç M, Tiryaki F. FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013. doi:10.14225/Joh348.
MLA Aykaç, Murtaza ve Fatoş Tiryaki. “FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi:10.14225/Joh348.
Vancouver Aykaç M, Tiryaki F. FARKLI KİŞİLİK TİPLERİNİN İNCELENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN KATILIMCI GÖRÜŞLERİ. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013(XVI).