BibTex RIS Kaynak Göster

A Research On University Students' Social Networking Habits

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: XVII, - , 01.12.2013
https://doi.org/10.14225/Joh474

Öz

The fast-paced developments and improvements in information and communication technologies have made internet an inseparable part of daily life. The spread of social networks specifically now allows the measurability of socialization as in everything else. And the measure of socialization has largely become the social networking sites. It is an interesting fact that the social networks, used intensively especially by students, have become an indispensable part of life. This study aims to discover the opinions of students attending Marmara University Technical Sciences Vocational School on social networking. For this purpose, students are surveyed, and the data collected is analyzed to discover the reasons behind students' using the social networks.

Kaynakça

  • Ajjan, H., ve Hartshorne, R. (2008) Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests, The Internet and Higher Education, 11(2), 71-80. Akar, E., (2010) Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri– Bir Pazarlama İletişim Kanalı Olarak İşleyişi, Anadolu University Journal Of Social Sciences, Vol.10, No:1, shf.107–122 Akar, E.,(2010) Sosyal Medya Pazarlaması, Efil Yayınevi, Ankara. Akyazı, E., Ünal, A. T. (2013). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı, Global Media Journal Turkish Edition, Sayı 6, Cilt 3 Sf 1-24 Altunay M.C., (2010). Twitter: Gündelik Yaşamın Yeni Rutini 'Pıt Pıt Net, Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi 6. Ulusal İletişim Öğrencileri Sempozyumu, Eskişehir Bayzan, Ş., Özbilen A., (2012). Dünyada İnternetin Güvenli Kullanımına Yönelik Uygulama Örnekleri ve Türkiye’de Bilinçlendirme Faaliyetlerinin İncelenmesi ve Türkiye için Öneriler, e-Journal of New World Sciences Academy, Volume: 7, Number: 2, Buss, A., Strauss, N., (2009). Online Communities Handbook: Building
  • Your Business and Brand On The Web, New Riders Press, USA. http://www.comscoredatamine.com/2013/11/finnish-internet-users-aremost-avid-consumers-of-online-news/ , Erişim Tarihi 31 Ocak 2014. Dawley, L., (2009). Social Network Knowledge Construction: Emerging
  • Virtual World Pedagogy, On the Horizon, Vol. 17, No.2, 2009 Ellison, N. B., Steinfield, C. ve Lampe, C. (2007). The benefits of
  • Facebook "friends:" Social capital and college students' use of online social network sites, Journal of ComputerMediated Communication, 12(4), 1. Finin, T., Ding ,L., Zhou,L., ve Joshi A., (2005). Social Networking on the Semantic Web, The Learning Organization, Vol.12No.5,418-435. Hagel J., Armstrong, A. (1997). Net Gain: Expanding Markets Through
  • Virtual Communities, Harvard Business School Press, 1997. Hazar M., (2011). Sosyal Medya Bağımlılığı- Bir Alan Çalışması, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı 32.
  • Kahraman, M., “Rakamlarla Sosyal Medya ve 2009” http://www.muratkahraman.net/2009/12/rakamlarla-sosyal-medya-ve200html, Erişim Tarihi 20.10.2013 Kim, W., Jeong, O. R. & Lee, S. W. (2010). On social Web sites. Information Systems, 35(2), 215-236. Kim, H-S., Park J.Y. ve Jin,B. (2008). Dimensions of online community attributes, Examination of online communities hosted by companies in Korea, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol.36 No.10,8128 Koç, M., Karabatak M. (2012). Sosyal Ağların Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, e-Journal of New World Sciences Academy, Volume: 7, Number: 1. Lenhart, A., Madden, M., (2007). Social Metworking Websites and Teens: An Overview, Pew İnternet & American Life Project, January. Rheingold, H. (2010). The Virtual Community: Home steading on the Electronic Frontier, MIT Press Edition http://www.sosyalmedyahaber.com/2011/07/25/hangi-universitelersosyal-medyada-daha-etkin/ , Erişim Tarih 31 Ocak 2014. Tutgun, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Problemli İnternet Kullanımı. Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi (M.A.), İstanbul. VURAL, Z. B. A. ve BAT M., (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382 Wang, S. S., Moon, S., Kwon, K. H., Evans, C. A. ve Stefanone, M. A. (2010). Face off: Implications of visual cues on initiating friendship on facebook. Computers in Human Behaviour, 26(2), 226-234. Wright, C. (2001). Children and Technology: Issues, Challenges and Opportunities. Childhood Education, 78 (1), 37-41.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: XVII, - , 01.12.2013
https://doi.org/10.14225/Joh474

Öz

Her geçen gün gelişen bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler interneti günlük yaşamın vazgeçilmezleri arasına almıştır. Özellikle sosyal ağların yaygınlaşması, günümüzde artık her şey gibi sosyalliğin de ölçülebilir bir hal almasını sağlamıştır. Sosyalliğin ölçütü de büyük oranda sosyal paylaşım siteleri olmuştur. Özellikle öğrenciler arasında çokça kullanılan sosyal ağların hayatın vazgeçilmezi haline gelmesi dikkat çekmektedir. Bu çalışma; Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda okuyan öğrencilerin sosyal ağlara bakış açılarının analizini tespit etmek üzere hazırlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilere anket uygulanmış, elde edilen veriler analiz edilerek sosyal ağları hangi amaçla kullandıkları değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Ajjan, H., ve Hartshorne, R. (2008) Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests, The Internet and Higher Education, 11(2), 71-80. Akar, E., (2010) Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri– Bir Pazarlama İletişim Kanalı Olarak İşleyişi, Anadolu University Journal Of Social Sciences, Vol.10, No:1, shf.107–122 Akar, E.,(2010) Sosyal Medya Pazarlaması, Efil Yayınevi, Ankara. Akyazı, E., Ünal, A. T. (2013). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı, Global Media Journal Turkish Edition, Sayı 6, Cilt 3 Sf 1-24 Altunay M.C., (2010). Twitter: Gündelik Yaşamın Yeni Rutini 'Pıt Pıt Net, Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi 6. Ulusal İletişim Öğrencileri Sempozyumu, Eskişehir Bayzan, Ş., Özbilen A., (2012). Dünyada İnternetin Güvenli Kullanımına Yönelik Uygulama Örnekleri ve Türkiye’de Bilinçlendirme Faaliyetlerinin İncelenmesi ve Türkiye için Öneriler, e-Journal of New World Sciences Academy, Volume: 7, Number: 2, Buss, A., Strauss, N., (2009). Online Communities Handbook: Building
  • Your Business and Brand On The Web, New Riders Press, USA. http://www.comscoredatamine.com/2013/11/finnish-internet-users-aremost-avid-consumers-of-online-news/ , Erişim Tarihi 31 Ocak 2014. Dawley, L., (2009). Social Network Knowledge Construction: Emerging
  • Virtual World Pedagogy, On the Horizon, Vol. 17, No.2, 2009 Ellison, N. B., Steinfield, C. ve Lampe, C. (2007). The benefits of
  • Facebook "friends:" Social capital and college students' use of online social network sites, Journal of ComputerMediated Communication, 12(4), 1. Finin, T., Ding ,L., Zhou,L., ve Joshi A., (2005). Social Networking on the Semantic Web, The Learning Organization, Vol.12No.5,418-435. Hagel J., Armstrong, A. (1997). Net Gain: Expanding Markets Through
  • Virtual Communities, Harvard Business School Press, 1997. Hazar M., (2011). Sosyal Medya Bağımlılığı- Bir Alan Çalışması, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı 32.
  • Kahraman, M., “Rakamlarla Sosyal Medya ve 2009” http://www.muratkahraman.net/2009/12/rakamlarla-sosyal-medya-ve200html, Erişim Tarihi 20.10.2013 Kim, W., Jeong, O. R. & Lee, S. W. (2010). On social Web sites. Information Systems, 35(2), 215-236. Kim, H-S., Park J.Y. ve Jin,B. (2008). Dimensions of online community attributes, Examination of online communities hosted by companies in Korea, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol.36 No.10,8128 Koç, M., Karabatak M. (2012). Sosyal Ağların Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, e-Journal of New World Sciences Academy, Volume: 7, Number: 1. Lenhart, A., Madden, M., (2007). Social Metworking Websites and Teens: An Overview, Pew İnternet & American Life Project, January. Rheingold, H. (2010). The Virtual Community: Home steading on the Electronic Frontier, MIT Press Edition http://www.sosyalmedyahaber.com/2011/07/25/hangi-universitelersosyal-medyada-daha-etkin/ , Erişim Tarih 31 Ocak 2014. Tutgun, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Problemli İnternet Kullanımı. Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi (M.A.), İstanbul. VURAL, Z. B. A. ve BAT M., (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382 Wang, S. S., Moon, S., Kwon, K. H., Evans, C. A. ve Stefanone, M. A. (2010). Face off: Implications of visual cues on initiating friendship on facebook. Computers in Human Behaviour, 26(2), 226-234. Wright, C. (2001). Children and Technology: Issues, Challenges and Opportunities. Childhood Education, 78 (1), 37-41.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necla Tektas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: XVII

Kaynak Göster

APA Tektas, N. (2013). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Tarih Okulu Dergisi, 2014(XVII). https://doi.org/10.14225/Joh474
AMA Tektas N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2013;2014(XVII). doi:10.14225/Joh474
Chicago Tektas, Necla. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Tarih Okulu Dergisi 2014, sy. XVII (Aralık 2013). https://doi.org/10.14225/Joh474.
EndNote Tektas N (01 Aralık 2013) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Tarih Okulu Dergisi 2014 XVII
IEEE N. Tektas, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2014, sy. XVII, 2013, doi: 10.14225/Joh474.
ISNAD Tektas, Necla. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Tarih Okulu Dergisi 2014/XVII (Aralık 2013). https://doi.org/10.14225/Joh474.
JAMA Tektas N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Tarih Okulu Dergisi. 2013;2014. doi:10.14225/Joh474.
MLA Tektas, Necla. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2014, sy. XVII, 2013, doi:10.14225/Joh474.
Vancouver Tektas N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Tarih Okulu Dergisi. 2013;2014(XVII).